Vücudunuzda en çok dikkat çeken bölgelerden bir olan omuzların diri ve geniş durabilmesi adına yapabileceğiniz birçok egzersiz programı bulunmaktadır. Vücudunuzda birden fazla kası çalıştırma ilkesini benimsemeniz bu yöndeki ilk adımınız olabilir. Dar omuzlardan şikayetçiyseniz ve artık çok daha geniş omuzlara sahip olmak istiyorsanız evde dahi yapabileceğiniz düzenli egzersizler ile istediğiniz omuzlara sahip olabilirsiniz. Özellikle bu egzersizleri yaparken ısınmayı asla ihmal etmemelisiniz. Böylece istenmeyen sakatlıkların da önüne geçebilirsiniz. Bu zamana kadar vücudunuz için herhangi bir spor faaliyeti yapmadıysanız bu arzunuz için pilates oldukça etkili bir yöntem olmaktadır.

PİLATES İLE OMUZ GENİŞLETME

Pilates birçok alanda olduğu gibi omuz genişletme konusunda da bir hayli başarılı bir egzersiz türü. Tüm kasları açması sebebi ile genişleyen kaslarınız sayesinde hem çok daha dik bir duruşa sahip olacaksınız hem de omuzlarınız çok daha geniş bir görünüme sahip olacak. Düzenli olarak gerçekleştireceğiniz birkaç aylık pilates dersleri ile muhteşem bir görünüm elde edebilirisiniz.

EVDE YAPILABİLECEK EGZERSİZLER İLE OMUZ GENİŞLETME

Kolları yana kaldırarak yapılan tüm hareketler omuzlar için oldukça faydalıdır. Elinize alacağınız ağırlıklar ile kollarınızı yana doğru açıp kapatın. Eğer evinizde dambıl yoksa 1,5 litrelik pet şişelerde işinizi görmeye yetecektir. Bu ağırlıkta 4 set 10 tekrar olarak gerçekleştirilir. Kollarınızı vücudunuza 90 derecelik açı yapacak şekilde kaldırın ve indirin.

Dik durun.

Bacaklarınızı omuz hizasına gelecek şekilde açın.

Bakışlarınız karşıda olsun.

Ağırlıkları bacaklarınızın yanında tutun.

Nefes vererek ağırlıkları omuz hizasına kadar yavaşça kaldırarak 1 saniye kadar bekleyin.

Sonra kolları yine yavaşça bacaklarınızın yanına doğru indirin.

Tam bu esnada nefes alın ve başa dönerek hareketi tekrarlayın.

Şınav ve mekik çekin.

Hem karın hem de omuz kaslarını çalıştıran bu hareket ile istediğiniz vücuda sahip olmanız mümkün olacak.

Şınav pozisyonu alın.

Ayak uçlarınızı ve avuçlarınızı yere koyarak yüz üstü uzanın.

Kalçanızı dışarıya doğru çıkartmadan ve belinizi bükmeden vücudunuzu kollarınızın yardımı ile yukarıya doğru kaldırın.

Avuçlarınızı yerden kaldırarak dirsek ve avuç arasındaki bölümü zemine indirin.

Ardından tekrar avuç içini yere temas ettirin.

Bu hareketleri 4 set olarak tekrarlayın.