Evde Geçirilen Süreyi İyi Değerlendirin!

Herkesin yaşam şeklini değiştirmesine neden olan Coronavirüsü nedeniyle birçok etkinlik, kültürel organizasyonlar iptal edildi, alışveriş merkezleri kapatıldı, okullar tatil edildi ve ‘Evde Kal’ çağrısı ile karantina günleri başladı. Bu süreçte de ‘beraber vakit geçirme’ kavramını hatırlamış olduk.

Evde Geçirilen Süreyi İyi Değerlendirin!

Evde Geçirilen Süreyi İyi Değerlendirin!

Bu sürecin gündelik hayatımızda neden olduğu değişimlerden dolayı ruh sağlığını olumsuz etkilediğini belirten Klinik Psikolog İhsan Öztekin, şu ifadeleri kullandı:

“Bu yeni yaşam şartlarından ne şekilde etkilenileceğini, bireylerin kişilik özellikleri ve yaşadıkları ailenin yapısı ve aile içindeki konumları belirleyecek. ‘Sıkıntıdan patladım, bu virüs hikâyesi ne zaman bitecek’ diyerek eski günlerini özleyenler de olacak. ‘Virüs sayesinde ailece bir araya geldik, aile olmanın keyfini yaşıyoruz, birbirimizi daha iyi tanımaya, anlamaya başladık, evde keyfim yerinde’ diyen de olacak. Aile bireylerinin bir arada olacağı yeni yaşam tarzında okulların da tatil olması nedeniyle ilk günler eğlenceli geçti.

CİCİM GÜNLERİ BİTECEK Mİ?

Bu cicim günleri geçtikten sonra ilerleyen günlerde, özellikle evin hareketli, arkadaş çevresi geniş, dışarıya alışık bireylerinde sıkılmalar başlayacak. Bu dönem kardeşler arası tartışmalara, anne baba ile çocuklar arasındaki anlaşmazlıklara şahit olacağız. Herkes kendi odasına çekilecek. Ellerindeki cep telefonları ve bilgisayarlar en büyük yardımcıları olacak. Bir süre sonra bu durumdan da sıkılmalar başlayacak. Aile bireyleri odalarından çıkıp, diğer bireylerle iletişim kurmaya ve sohbet etmeye başlayacaklar. Daha önce hiç yapmadıkları sohbetleri keyifle yapmaya, bilgisayar oyunları dışındaki oyunları da oynamaya başlayacaklar.”

EVDE GEÇİRİLECEK SÜREYİ İYİ DEĞERLENDİRİN

Bu eve kapanma sürecinin ne kadar daha devam edeceğinin belirsiz olduğunu ifade eden Klinik Psikolog İhsan Öztekin, beden ve ruh sağlığımızı korumak ve daha bu süreci daha keyifli geçirebilmek için önerilerde bulundu:

Ani sinirlenmeler ve öfke kontrolünü sağlamak için öncelikle düzenli uyku ve sağlıklı beslenmek gerekiyor. Gece 7-8 saatlik bir uyku, bağışıklık sistemini güçlendirip vücudun direncini arttırır.

Dengeli ve düzenli beslenme bedensel ve ruhsal sağlığın korunması açısından oldukça önemlidir. Evde gün boyu sürekli tatlı, çerez, abur cubur yemekten uzak durulmalıdır.

Hareketsiz yaşam tarzını engellemek ve fiziksel olarak formda kalmak için sportif faaliyetler yapılabilir. Aletsiz olarak veya da basit aletlerle bu aktiviteler düzenli bir şekilde sürdürülebilir.

İlgi alanınıza uygun kitaplar okumak, zevkinize göre filmler, diziler, belgeseller izlemek ve keyif alabileceğini başka hobilerle uğraşarak evde kaldığınız süre içerisinde, hem stresle baş etmeyi öğrenebilir hem de içinizde saklı kalan yönlerinizi keşfede bilirsiniz.

Zorunlu evde kaldığınız bu süreçte aile bireylerinizle aranızdaki iletişimi ve bağı kuvvetlendirebilirsiniz.

Coronavirüs ile ilgili haberleri güvendiğiniz tek bir takip edin. Çeşitli kaynaklardaki bilgi kirliliği endişenizin artmasına neden olabilir. Sürekli olarak da virüs hakkında konuşmayın çünkü bu da korkunuzun ve endişenizin artmasına neden olur.

 

Evde olduğunuz bu süreçte internet bağımlılığınız da artabilir. Bunun önüne geçmek için ailece belirleyeceğiniz saatlerde “internete girmeyeceğiz” kararı alarak aşırı internet kullanımının önüne geçin.

Uzun süre aynı ortamda kalmak beraberinde bazı sorunları da getirebilir. Örneğin devamlı bir arada olan evli çiftler birbirlerini çok sevseler dahi birbirinin hatalarını, eksik taraflarını daha fazla görmeye başlar. Tahammül seviyesi azalır. Çin’in karantina bölgesindeki şehirlerindeki boşanma davalarında % 300 artış görülmesi de bunun bir örneğidir. Burada ilişkiyi en koruyucu faktör eşlerin farklı şeylerle uğraşmasıdır. Örneğin devamlı birlikte televizyon seyretmektense biri televizyon seyrederken eşinin tamirat yapması, ilişkide nefes almalarını sağlar. Birlikte bir şeyler yapılacaksa da birbirini iyi hissettirecek eylemler, neşeli eğlenceli uğraşlar tercih edilmeli ki ilişki canlılığını kaybetmesin.

Sonuç olarak; biraz yavaşlamak ve fark etmek hepimizin ihtiyacı. Şu an sahip olduklarımızın farkına varmak, değerini bilmek, korumak, şükretmek, sevgimizi ifade etmek ve ilişkilerimize sahip çıkıp geliştirmek için çok iyi bir fırsat.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR