26 Mart 2019
  • Istanbul 11.11°
  • Ankara 10.56°
  • Izmir 13.89°
İmsak 05:26
Güneş 06:52
Öğle 13:15
İkindi 16:43
Akşam 19:28
Yatsı 20:49
BIST97.379
Dolar5,4438
Euro6,1478
Altın227,840

Emziren Anneler İçin Tavsiyeler

Bebeğin hem ruhsal hem bedensel sağlığı açısından oldukça önemli olan anne sütünden doğum sonrası en kısa sürede yararlanabilmesi için bu sürecin sağlıklı bir şekilde çözülmesi gerekir. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr. Gülbin İşgören, bu sürecin sağlıklı gelişmesi için bazı tavsiyelerde bulundu.

Emziren Anneler İçin Tavsiyeler

Emziren Anneler İçin Tavsiyeler

Bebeğin hem ruhsal hem bedensel sağlığı açısından oldukça önemli olan anne sütünden doğum sonrası en kısa sürede yararlanabilmesi için bu sürecin sağlıklı bir şekilde çözülmesi gerekir. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op.Dr. Gülbin İşgören, bu sürecin sağlıklı gelişmesi için bazı tavsiyelerde bulundu.

1- ÖNCELİKLE KENDİNİZE GÜVENİN

Emzirmede başarılı olmanın en önemli koşullarından biri, annenin emzirmeyi başarabileceğine inanması ve kendisine güvenmesidir. Bunu sağlamak için eş desteği oldukça önemlidir. Ayrıca bebek bakımına yardımcı olan diğer kişilerin tutumu da anneyi destekler nitelikte olmalıdır. Yeni ve deneyimsiz bir annenin en büyük korkusu, bebek bakımında yetersiz olmaktır. Bu konuda yakın çevresindekilerin anneye olumlu yöndeki desteği son derece önemlidir.

2- UZMAN DESTEĞİ ALIN

Annenin, doğru emzirme tekniği konusunda bir uzmandan bilgi alması gerekir. Genelde yanlış emzirme sonucunda oluşan meme ucundaki çatlak ve yaralar anne için ıstırap vericidir. Bu yaralar emzirmenin devamını da engelleyebilir. Çatlak oluşumun önlenmesi ya da tedavi edilmesi için çeşitli kremlerden fayalanılabilir. Meme ucunun emzirme için uygun olmadığı durumlarda ise meme başı egzersizleri ve silikon meme uçları tercih edilebilir. Emzirme döneminde annenin iş hayatına dönmesi durumunda, süt sağma ve saklama koşulları ile sütün bebeğe verilmesi konusunda da yine bir uzman desteği alınmalı.

3- SÜT ARTIŞI İÇİN SAĞLIKLI BESLENİN

Emzirme döneminde vücudun süt salgılamak için ek enerjiye ihtiyacı vardır. Bu nedenle yeterli ve dengeli beslenme, anne ve bebek sağlığı açısından çok önemlidir. Bu dönemde kilo vermeye yönelik diyet yapılması kesinlikle önerilmez. İnanılanın aksine, baklava ve lokum gibi şeker miktarı yüksek besinlerin, mayalı hamur işlerinin süt artırıcı etkisi bulunmadığı için bu tarz kilo alımına yol açan gıdalardan uzak durulmalıdır. Sağlıklı beslenme, egzersiz ve emzirme ile doğumdan sonraki 6 ay-1 yıl içinde ideal kiloya kavuşmak mümkündür.

4-HER EMZİRMEDEN SONRA 1 BARDAK SU İÇİN

Emzirme sürecinde anne kaliteli protein kaynaklarından tüketmeli, vitamin ve mineralleri yeterli miktarda almaya dikkat etmelidir. Günde ortalama 2,5-3 litre su tüketilmeli, özellikle her emzirmeden sonra 1 bardak su içilmelidir. Kalsiyumdan zengin gıdalarla beslenmek, işlenmiş hazır yiyeceklerin tüketmemek, hazır meyve suları ve gazlı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları ve ayran gibi içecekler tercih edilmelidir. Bu dönemde çay-kahve tüketimi sınırlandırılmalı; rezene, ıhlamur ve papatya gibi bitki çayları tüketmeye özen gösterilmelidir.. Mümkünse diyetisyen kontrolünde uygun beslenme programı planlanmalıdır.

5-GAZ YAPAN GIDALARDAN UZAK DURUN

Sütün devamlılığı açısından emziren anne aşırı yorgun olmamalı ve uykusuz kalmamalıdır. Bebek uyuduğunda annenin de uyuması önemlidir. Bu sırada gaz çıkarma gibi bebeğin gereksinimleri veya evin diğer ihtiyaçları, eş veya bebek bakımına yardımcı olabilecek diğer kişiler tarafından giderilmelidir. Bebeğin gaz problemi varsa brokoli, lahana, karnabahar, domates, soğan, portakal, inek sütü, nohut ve kuru fasulye gibi gıdalardan uzak durulmalıdır.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.