25 Nisan 2019
  • °
  • °
  • °
İmsak 04:29
Güneş 06:04
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 20:00
Yatsı 21:29
BIST94.056
Dolar5,944
Euro6,6383
Altın244,85

Diş Sağlığını Destekleyen Besinler

Güzel bir gülümsemeye ve sağlıklı dişlere sahip olmak için düzenli diş fırçalama rutini ve diş ipi kullanmanın yanı sıra tükettiğimiz besinlerin etkisi de göz ardı edilemez. İşte dişlerimizin ihtiyacı olan mineralleri barındıran besinler:

Diş Sağlığını Destekleyen Besinler

Güzel bir gülümsemeye ve sağlıklı dişlere sahip olmak için düzenli diş fırçalama rutini ve diş ipi kullanmanın yanı sıra tükettiğimiz besinlerin etkisi de göz ardı edilemez. İşte dişlerimizin ihtiyacı olan mineralleri barındıran besinler:

ARMUT

Armut oldukça lifli bir besindir ve bu yüzden armut yerken normalde olduğundan daha çok tükürük salgılarız. Salgıladığımız bu tükürük dişlerimizi temiz tutar ve doğal bir temizlik görevi görür.

ÇİĞ KEREVİZ

Armutta olduğu gibi, içerdiği lif sayesinde tükürük salgısı üretmeye destek olan bir besindir. Bunun yanı sıra kereviz, epeyce su barındırdığından vücut fonksiyonlarının düzenli çalışmasını sağlar.

SUSAM YAĞI

Susam tohumları diş üzerinde meydana gelen plakları temizlemede ve ayrıca diş minesini korumakta etkili bir besindir. Susam yağını gargara yaparak kullanabilirsiniz.

YOĞURT

Yoğurt dişleri güçlendirmede destek olan kalsiyum açısından oldukça zengin bir besindir. Bunun yanında yoğurt dişleri güçlü ve sağlıklı tutan fosfat maddesi içerir.

MUSLUK SUYU

Genellikle musluk suyu florür içerdiğinden dolayı dişlerin daha güçlü olmasına yardım eder. Florür, plak oluşumundaki etkenleri ortadan kaldırır ve dişlerin yeniden mineral kazanmasını sağlar.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.