24 Mart 2019
  • Istanbul 7.78°
  • Ankara -0.57°
  • Izmir
İmsak 05:29
Güneş 06:55
Öğle 13:16
İkindi 16:42
Akşam 19:26
Yatsı 20:46
BIST99.835
Dolar5,7445
Euro6,4830
Altın243,334

Depresyondan Nasıl Kurtulurum?

Hayattan zevk almama, mutsuzluk, durup dururken ağlama krizleri, enerji düşüklüğü yaşıyorsanız depresyonda olabilirsiniz. Uzman Psikolog Seliyha Dolaşır, depresyondan kurtulmanın yollarını bizlerle paylaştı.

Depresyondan Nasıl Kurtulurum?

Hayattan zevk almama, mutsuzluk, durup dururken ağlama krizleri, enerji düşüklüğü yaşıyorsanız depresyonda olabilirsiniz. Uzman Psikolog Seliyha Dolaşır, depresyondan kurtulmanın yollarını bizlerle paylaştı. İşte detaylar...

DEPRESYON NEDİR?

Depresyon, sürekli bir mutsuzluk hali ve ilgi kaybına neden olan bir duygudurum bozukluğu olarak tanımlanabilir. Düşünme, hissetme ve davranış biçiminize etki eder. Günlük yaşantınızda fiziksel sorunlara yol açabilir. Hatta bazen hayatın yaşamaya değer olmadığını düşünebilirsiniz. Depresyon bir zayıflık değildir, orta-uzun süreli bir tedavi gerektirebilir.

DEPRESYONDAN KURTULMANIN YOLLARI

1. Yakınlarınız ve özellikle aileniz ile daha fazla vakit geçirin.

2. Duygularınızı ifade edin, diğer insanların ne hissettiğine verdiğiniz önem kadar kendi duygu ve ihtiyaçlarınızı da gözetin.

3. Depresyon döngüsünü unutmayın! Depresyonda çoğunlukla kişinin bir şey yapma isteği olmaz, uyuma isteği olur ve yaptığı şeylerden zevk almaz. Eğer belirtileri besleyecek şekilde evde oturup, hiçbir şey yapmaz ve içinizden gelmesini beklerseniz depresyonun seviyesini artırabilirsiniz. Bu sebeple mümkün olduğunca böyle durumlarda zevk almasanız da faaliyetlerinizi sürdürmeye devam edin.

4. Geçmişe odaklı olmayın. Geçmiş hatalar üzerinde durup problem odaklı yaklaşmayın.

5. Olumlu duygu ifadelerini artırın. Olumsuz duygu ve düşüncelerinizi yerinde ve zamanında, uygun dozda ifade etmekten kaçınmayın. Unutmayın ki zamanında sergilenen uygun ifade ve aktif davranış, birikimi engelleyecek ve küçük artçı depremler büyük depremin önüne geçecektir.

6. İyileşme sürecinde dalgalanmalar olabilir ve zaman zaman depresif belirtilerde artış görülebilir. Bunu normal karşılayın.

7. Aile üyelerinin beraber vakit geçirmeleri önemlidir. Zaman geçirme ev içerisinde ufak bir aktivite ile sağlanabileceği gibi ev dışında da yapılan aktiviteler ile de sağlanabilir.

8. Gün aşırı açık havada düzenli yürüyüş yapmanın, antidepresanlarla aynı tedavi edici etkiyi yaptığını unutmayın. Kademeli olarak temponuzu ve yürüyüş sürenizi artırabilirsiniz.

9. Ev içinde yatakta geçirdiğiniz süreyi azaltıp, hareketinizi artırabilmek için ev içi sorumluluklar alın.

10. Gün ışığından fazla faydalanacak şekilde uyumaya özen gösterin. Geç saatlerde yatıp geç saatlerde uyanmak depresyonu kendi başına sürdüren bir etmendir. Erken yatıp erken kalkmaya kendinizi alıştırın.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.