26 Mart 2019
  • Istanbul 16.11°
  • Ankara 15.56°
  • Izmir 20°
İmsak 05:26
Güneş 06:52
Öğle 13:15
İkindi 16:43
Akşam 19:28
Yatsı 20:49
BIST98.756
Dolar5,4673
Euro6,1825
Altın232,846

Çocukların Sağlıklı Beslenmesi İçin Öneriler

Çocukların bu yaşlarda tükettiği besinler, onların ileriki yaşlarını da etkiliyor. Bu dönemde beslenmeyle alakalı yaptıkları hatalar ileride sağlık problemlerine yol açabiliyor. Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Diyetisyen Emine Yüzbaşıoğlu, çocukların sağlıklı beslenmeleriyle ilgili bazı önerilerde bulundu.

Çocukların Sağlıklı Beslenmesi İçin Öneriler

Çocukların bu yaşlarda tükettiği besinler, onların ileriki yaşlarını da etkiliyor. Bu dönemde beslenmeyle alakalı yaptıkları hatalar ileride sağlık problemlerine yol açabiliyor. Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Diyetisyen Emine Yüzbaşıoğlu, çocukların sağlıklı beslenmeleriyle ilgili bazı önerilerde bulundu. İşte detaylar...

1. Besin Piramidine Göre Besleyin

Süt ürünleri (süt, ayran), et ürünleri (balık, tavuk, et), sebze ve meyveler, tahıl grupları (ekmek, makarna, kuru fasulye) ve yağ grubu (zeytinyağı, zeytin, ceviz) besin piramidini oluşturur. Sağlıklı beslenmek için her gün bu besin piramidindeki gruplardan yeterli miktarda tüketilmelidir. Çocuğum aç kalmasın diyerek sadece onun sevdiği besin grubuna ağırlık vermek beraberinde yetersiz ve dengesiz beslenmeyi getirir. Bu sorunda ileride bazı hastalıkların ortaya çıkmasına sebep olur.

2. Kahvaltısını En İyi Şekilde Yapmasını Sağlayın

Kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Metabolizmanın çalışması ve güne sağlıklı bir şekilde başlayabilmek için vücut enerjiye ihtiyaç duyar. Dengeli ve düzenli bir kahvaltı bu enerji açığını kapatırken, çocukların okul başarısında da önemli bir rol oynar. Kahvaltı mönüsünde börek, patates kızartması, çikolata gibi yağ içeriği yüksek yiyecekler yerine daha hafif ve sağlıklı yiyecekler bulunmalıdır. Çünkü yağ sindirimi geç olan besin grubu olduğundan çocuklar doygunluk hissini en az yarım saat sonra hissedecektir.

3. Hazıra Kaçmayın, Meyveyi Kendiniz Sıkın

Sağlıklı örnek kahvaltı mönüsüne özellikle mevsim değişikliklerinde bağışıklık sistemini koruyarak hastalık riskini azaltan C vitamininden zengin bol limonlu yeşillik (maydanoz, marul) eklenmelidir. Ayrıca balın içine eklenecek zencefil hastalıklardan korunmada çok önemlidir. Kahvaltı için tercih edilen meyve suları taze sıkılmış olmalı sıkıldıktan en fazla 15 dakika sonrasında tüketilmelidir.

4. Ara Öğünü Hafif Atlatın

Ara öğün gibi de düşünülebilecek beslenme saatinde hafif yiyecekler tüketilmelidir. Sağlıklı bir beslenme çantasında, beyaz peynirli sandviç veya beyaz peynirli tost, ayran ve 1 porsiyon meyve bulunabileceği gibi, ev yapımı az yağlı bir börek, ayran ve bir porsiyon meyve bulunabilir.

5. Bir Öğün Et, Bir Öğün Sebze Tüketin

Bir öğün et tercih edildiğinde diğer öğün sebze olmalı, çeşit olarak çocuğun sevdiği tercih edilmeli ve sebzeler sahip oldukları C vitaminini kaybetmeden pişirilmelidir. C vitamini kaybını önlemek için sebzeler az suda pişirilmeli ve suları asla dökülmemelidir.

 

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.