Anne Sütünü Artıran Yiyecekler Nelerdir?

Anne sütünün zamanında gelmesi, doğum şekli, doğumun zamanı ve annenin durumuyla çok alakalıdır. Anne sütünü arttırmak için doğum yapan kadının psikolojik durumu ve nasıl beslendiğide önemli etkenlerdendir. Anne sütünü artıran yiyecekleri haberimizde bulabilirsiniz..

Anne Sütünü Artıran Yiyecekler Nelerdir?

Anne Sütünü Artıran Yiyecekler Nelerdir?

Araştırmalar göre, bol sıvı tüketimi, proteinle beslenmek, yeterince uyumak anne sütünün miktarına ve değerine oldukça yüksek seviyede etki ediyor. Bu sebeple annenin bol su içmesi, sıvı besinleri fazla tüketmesi, protein açısından zengin beslenmesi, uyku düzenine dikkat etmesi ve sıkıntı stresten uzak durması gerekiyor. Aile büyüklerininde sıklıkla önerdiği hoşaf, ayran, şerbet gibi sıvıların da sütü artırmada olumlu etkisi var ve üstelik ılık bir duş da annenin sütünü arttırabiliyor.

EMZİREN ANNELERİN SÜTÜNÜ ARTIRACAK ÖNERİLER

  • Gün içinde fazla su içmeye çalışın. Sıvı alımı, hem doğum sonrası süreci kolaylaştıracak hem de sütün miktarına etki edecektir.
  • Taze sıkılmış meyve suları, ev yapımı şerbetler, çorbalar, ayran gibi gaz yapmayan içecekleri bolca tüketmelisiniz.
  • Bitki çayı tüketiminde doktorunuzdan tavsiye alın. Bazı bitkilerin özleri ve çayları bebek için ya da sizin için olumsuz etkilere sebep olabilir.
  • Et, balık gibi proteince zengin besinleri tüketmenizde fayda var.
  • Kahve, çay, sigara gibi ürünleri mümkün olduğunca az tüketmeye çalışın.
  • Bebek uyurken siz de uyumaya, dinlenmeye çalışın. Annelik iznini verimli kullanın.
  • Gün içinde ılık duş alın. Ilık suyun rahatlatıcı etkisi, yine hem size iyi gelecek hem de sütün çoğalmasına olumlu etki edecektir.
  • Fırsat bulabilirseniz kısa yürüyüşlere çıkmak iyi gelecektir. Yürümek, kan dolaşımını hızlandıracak, metabolizmaya olumlu etki edecek ve stresten uzaklaşmanızda odukça önemli bir etkendir.

ANNE SÜTÜ ARTIRAN BESİNLER NELERDİR?

  • Su
  • Ev yapımı içecekler
  • Sütlaç gibi az şekerli ve şerbetsiz tatlılar
  • Yulaf
  • Havuç
  • Balık
  • Hurma, incir
  • Yeşil yapraklı sebzeler
  • Barbunya gibi baklagiller
  • Çemen otu
  • Nohut
  • Tahin
  • Kuru meyveler
  • Rezene

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR