İmam Hatip Liselerinde Robotik ve Kodlamadan Yoğunlaştırılmış Dil Programlarına Ağırlık Verilecek

MEB Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, İmam hatip liselerinde önümüzdeki gelecek eğitim-öğretim döneminde öğrencilere önemli projeler sunulacağını aktardı.

05.07.2021-12:17 - (Son Güncelleme: 05.07.2021-12:17) İmam Hatip Liselerinde Robotik ve Kodlamadan Yoğunlaştırılmış Dil Programlarına Ağırlık Verilecek

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel Müdürlüğü imam hatip liselerinde robotik ve kodlamada ağırlık verileceğimi ve dil programlarına uzanan projeler yeni eğitim öğretim döneminde uygulamaya geçirileceğini duyurdu.

MEB Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, AA muhabirine, genel müdürlüğe bağlı okulları 2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde daha çok gelişme çabası içinde olduklarının altını çizdi.

İmam hatip okullarında öğrencilerin, bir üst sınıfa hazırlanırken, mesleki olarak yetişmesine de olanak verildiğini ifade eden Yılmaz, bu okullardaki derslerin yüzde 75'inin Anadolu liseleri veya fen liseleri ile aynı müfredat ve ders saati içinde işlendiğini, yüzde 25'lik bölümde de temel İslam bilimlerinden Kur'an-ı Kerim, siyer, tefsir, hadis, fıkıh, akaid, İslam kültür ve medeniyeti, hitabet, kelam gibi derslerin verildiğini söyledi.

Yılmaz, imam hatip okullarındaki eğitim çalışmaları ile ilgili şu ifadelere yer verildi:

"Meslek derslerinin öğrencilerimizin üniversite sınavlarında ihtiyaç duydukları sebep-sonuç ilişkisi kurma, akıl yürütme sürecini takip etme, analiz yaparak ve sentezleyerek yorumlama becerisi kazanmaları açısından önemli bir işlevi bulunmaktadır. Öte yandan öğrencilerimiz, bilgiyi arama, toplama ve işleme, bilgi ve metodolojiyi kullanma, sorular sorma ve mantık yürüterek delillere dayalı sonuçlar çıkarma, Türkçeyi etkili ve güzel kullanabilme, topluluk önünde hitap edebilme, iç disiplin sağlayarak engellerle ve zorluklarla baş edebilme, liderlik becerisini geliştirerek sosyal sorumluluk sahibi olabilme gibi beceriler kazanarak hayata hazırlanmaktadır.

İmam hatip liselerinde öğrencilerimizin üniversiteye hazırlanmalarında hiçbir eksiklikleri olmadığı gibi ilaveten İHL meslek derslerinin akademik becerilere katkısı bulunmaktadır. Her yıl yeni hedeflerle akademik alanda çıta yükselmekte, destek eğitimleri, deneme sınavları ve özgün çalışma ortamları sağlanmaktadır."

Kur'an-ı Kerim derslerinin de öğrencilerin öğrenme algılarını geliştirdiğini söyleyen Yılmaz, özellikle son zamanlarda çok ilgi gören örgün eğitim ile birlikte hafızlık projesinde bu duruma yakından şahit olduklarını aktardı.

Yılmaz, duygu durum araştırmalarında öğrencilerin akademik öğrenmelerinin ezber becerilerini, ezber becerilerinin de akademik öğrenmeleri çok geliştirdiğini, öğrencide yüksek motivasyon, azim, sabır ve sebat ile iç disiplini ortaya çıkardığını ifade etti.

İMAM HATİP OKULLARINDA 21. YÜZYIL BECERİLERİ BAĞLAMINDA YENİ DÖNEM

Genel Müdür Yılmaz, bakanlıkça 2016'da başlayan imam hatip okullarında öğrencilerin ilgi ve kabiliyetlerine uygun bir biçimde program çeşitliliği olduğunu, Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu ile devam eden süreci "21. yüzyıl becerileri bağlamında yeni dönem" olarak tanımladıklarını söyledi.

İmam hatip liselerinde, temel İslam bilimleri ile fen ve sosyal bilimler, uluslararası imam hatip, yabancı diller, musiki, spor, geleneksel ve çağdaş görsel sanatlar, hafızlık, teknoloji olmak üzere 8 farklı program uygulandığına dikkat çeken Yılmaz, sözlerine şöyle devam etti:

"500'den fazla okulumuzda, bu içerikte eğitimler veriliyor. Bu okullarımız başta olmak üzere Anadolu imam hatip liselerinden 2021 yılı YKS sonuçlarında çok iyi dereceler bekliyoruz. Öte yandan, yabancı dil programı (hazırlık sınıfı) uygulayan 48 lisemizde ise Arapçanın yanı sıra ikinci yabancı dil olarak İngilizce, Almanca, İspanyolca, Rusça, Çince, Fransızca, Farsça, Rusça, ve Japonca olmak üzere 9 farklı dilde eğitim yapılıyor. Bu okullarımızın çoğunun pansiyonu bulunuyor. Uluslararası Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerine verilen Türkçe eğitimleriyle Anadolu imam hatip liselerinde 10 farklı dilde eğitim imkanı bulunuyor.

Sanat programı uygulayan Anadolu imam hatip liselerinde ise öğrencilerin kültür ve medeniyetin vazgeçilmezi olan musiki ile hüsnühat, ebru, tezhip, kaligrafi, resim gibi geleneksel ve çağdaş görsel sanatlarda kendini geliştirme imkanı bulunuyor. Spor programı uygulayan imam hatip liselerinde de bireysel ya da takım sporlarında eğitim alarak kariyer hedeflerine yürüyen genç sporcu gençleri de yetiştiriyoruz. Hafız öğrencilerin eğitim gördüğü imam hatip liselerinde de hafızlar lise öğrenimiyle birlikte hafızlığını tekrar ederek pekiştirme ve koruma imkanı buluyor."

ÜNİVERSİTE KAZANAN ÖĞRENCİ SAYISI HER YIL KATLANARAK ARTIYOR

Nazif Yılmaz, 2020 yılı YKS'nin imam hatip liselerinin yükselişine dair gösterge olduğunu belirtti. Geçen yıl imam hatip liselerinden mezun olanların önceki yıla göre üniversiteye yüzde 24,73'lük bir artışla yerleştiğine ifade eden Yılmaz, "Bu yılki büyümenin daha büyük olacağını düşünüyoruz. Bu sonuçlar, okulların her geçen gün akademik başarısı yüksek öğrencilerin ilgi odağı olmasına neden olmaktadır." dedi.

YENİ PROJELERE AĞIRLIK VERİLİYOR

İmam hatip okullarında yapılan bazı projelerden de örnek gösteren Yılmaz, bunlardan birinin "Hedef 2021" olduğunu vurgulayarak, bu projede öğrencilerin üniversiteye hazırlandığı bir sistemin kurulduğunu bildirdi.

İmam hatip okullarında Akademik Danışma Kurulları oluşturduklarını da hatırlatan Yılmaz, "Şu anda 600 okulda mevcut olan ve modellenerek geliştirilen bu kurullar ile okullarımızın akademik camia ile irtibatı kurulmakta, 2023 Vizyon Belgesi'nde belirtildiği gibi öğrencilerimiz entelektüel yönleri geliştirilerek bir üst öğrenime hazırlanmakta ve her okula kendi vizyonunu daha da geliştirme imkanı verilmektedir." dedi.

ERDEM Projesi'nin de başka bir çalışmaları olduğuna dikkat çeken Yılmaz, projede okullar arasındaki başarı farklılıklarının azaltılması için çalışmalara devam edildiğini okuma kültürünü geliştirmek ve devamlı olması için 1511 okulda 11 bin 623 öğretmen ve 116 bin 230 öğrenciyle "Oku-Yorum" projesinin başlatıldığı bilgisini paylaştı.

Yılmaz, okullardaki bilişim teknolojileri öğretmenleriyle HİSAR Projesi'nin uygulandığını, proje kapsamında 14 bin 580 öğrencinin sahada uygulamalı eğitim alarak inovasyon becerilerini geliştirmek için hazır olduğunu söyledi.

Kalite Takip Sistemi (KTS) ile etkin izleme ve değerlendirmeyi hedeflediklerini belirten Yılmaz, bu sistem ile ülkedeki tüm imam hatip okullarının eğitim-öğretim yılı boyunca aylık izlendiğini ve değerlendirildiğini sözlerine ekledi.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal