Kış sebzelerini mevsiminde tükettiğimiz zaman, vücudun ihtiyacı olan mineral ve vitamini almış oluruz. Kışın üst solunum yolu enfeksiyonlarında artış görülür. Bu hastalıklardan korunmak için bazı sebzeleri tüketmemiz gerekir. İşte bizi hastalıklardan koruyacak o sebzeler...

- Ispanak: Ispanak C ve E vitamini, beta-karoten ve manganez gibi antioksidan bileşikler açısından mükemmel bir besin kaynağıdır.

- Brokoli: Brokoli; folik asit, A, C ve K vitaminleri ile demir, potasyum, selenyum, kalsiyum gibi mineraller açısından zengin bir besindir. Bileşiminde bulunan izotiyosiyonatlar, anti enflamatuar etkisi sayesinde iltihaplanmaya neden olan bakterilerin çoğalmasını önler, ağrıyı azaltır.

- Pırasa: Pırasa A, C, K ve B6 vitaminleri için iyi bir kaynak olmasının yanı sıra besin lifi açısından da oldukça zengindir. Bileşimindeki ‘kaempferol’ adlı ‘flavonoid’ sayesinde tahribata yol açan faktörlere karşı damarları korur.

- Kereviz: Bağışıklık sistemi desteklemeye yardımcı olan kereviz, fazla miktarda C vitaminini içerir. Kerevizde bulunan ‘phthalide’ adlı bileşen atardamar çevrelerindeki kasların gevşemesine yardımcı olur, böylece yüksek kan basıncını düşürür.