Ticaret Bakanlığı'ndan yayınlanan açıklamada, 3 Ekim itibarıyla yürürlüğe alınan düzenlemeyle Fiyat Etiketi Yönetmeliği'nde değişiklik yapılarak, etiket ve listelerde olması zorunlu bilgilere "malın satış ücreti ve birim fiyatının uygulanmaya başladığı tarih" ile "üretim yeri Türkiye olan ürünler için, Bakanlık tarafından tespit ve ilan edilen biçim, logo yada işaret" konularının ilave edildiği anımsatıldı. Bu yönde tüketicilere dönük ürün satışlarında, malın Türkiye'de imal edildiğini ifade etmek üzere tüketicilerin dikkatini ilk başta çekecek özellikte "Yerli Üretim" logosu düzenlendiğine işaret edilen açıklamada, bu logonun kanuna uygun olarak kullanılmasında malın imalat yerinin belirlenmesinin büyük önem arz ettiği ifade edildi.

İTHAL ve SADECE TÜRKİYE'DE AMBALAJLANAN ÜRÜNLERE LOGO KONULMAYACAK

Açıklamada, "Yerli Üretim" logosunun perakende satışa konu hangi ürünlerin etiketleri üstüne konulabileceği konusu ile logonun kullanımı ile alakalı usul ve esasların Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında ilan edilen "Fiyat Etiketinde Yerli Üretim Logosu Kullanımına İlişkin Tebliğ" ile tespit edildiğine dikkat çekilerek, şu sözlere yer verildi:

"Düzenlemeyle Sanayi Sicil Kanunu'nun alakalı maddesinde tespit edilen işletmeler tarafından Türkiye'de imal edilen ürünlerin, Türkiye'de imal edilen el ve ev sanatları malları ile Gümrük Kanunu'nun alakalı maddesinde adı geçen mallardan (sanayi, gıda ve tarımsal ürünler ile madenler gibi) Türkiye'de elde edilen yada imal edilen ürünlerin 'yerli imalar' sayılacağı kabul edilmiştir. Bu çerçevede yurt dışından ithal edilen ve Türkiye'de yalnızca ambalajlanarak piyasaya sunulan mallar yerli imalat olarak kabul edilmeyecektir. Örneğin Rusya'dan ithal edilen pirincin Türkiye'de yalnızca ambalajlanarak satışa verilmesinin yerli üretim olmayacağı değerlendirilmiştir. Ayrıca, sermayesi yabancı olmakla beraber Türkiye'de yatırım yapan ve katma değer üreten üreticilerin de yerli sayılacağı göz önüne alınarak Türkiye'de elde edilen yada imal edilen ürünlerin yerli üretim olması gerektiği değerlendirilmiştir. Diğer taraftan 'yerli üretim' kavramı ile 'yerli malı' kavramları alakasız olup birbirlerinin yerine geçmemelidir. Zira sermayesi yabancı olmakla beraber Türkiye'de yatırım yapan ve katma değer üreten şirketler tarafından Türkiye'de imal edilen ve satışa çıkan her tür ürün için de fiyat etiketlerinde yerli üretim logosu kullanılması mecburiyeti vardır."

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.