Ulaşımda Devrim Olacak Projede Sona Gelindi! Abdülhamit'in Hayaliydi!

Osmanlı döneminden beri gündemde olan Akdeniz-Karadeniz bağlantı yolunda sona gelindi. 143 yıllık hayal 2019 yılında hizmete açılacak.

03.10.2018-13:11 - (Son Güncelleme: 03.10.2018-13:02) Ulaşımda Devrim Olacak Projede Sona Gelindi! Abdülhamit'in Hayaliydi!

Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde ilk defa gündeme gelen, 2'nci Abdülhamid döneminde projesi çizilen 143 senelik rüya, Karadeniz- Akdeniz Otoyol Projesi'nde sona yaklaşıldı. 2019 senesinde sona erecek olan ve 5 ili doğrudan, 50 ili dolaylı alakadar eden 818 kilometrelik otoyol projesi ile Karadeniz ile Akdeniz bağlantısı 6 saate düşecek.

İlk de Osmanlı Padişahı Sultan Abdülaziz döneminde 'Dereyolu' olarak gündeme gelen Karadeniz- Akdeniz yolunun projesi, 2'inci Abdülhamid tarafından Fransız mühendislere çizdirildi. Projenin ilk temeli ise 1929 senesinde dönemin Ordu Valisi Ali Kemal Aksüt tarafından atıldı. Güzergah tartışmaları nedeni ile 1933 senesinde çalışmaları durduruldu. Proje, 1970'li senelerde yeniden gündeme geldi. Ancak bir Sovyet işgalinde tankların Karadeniz'den İç Anadolu'ya rahatça gitmesini sağlayabileceği nedeni ile, bir defa daha çalışmalar durduruldu. Son olarak proje, 2004 senesinde Ordu'nun Mesudiye İlçesi Topçam'da inşasına başlanılan Topçam Barajı ve Ulaşım Yolları ismiyle yeniden gündeme geldi. 'Dereyolu' olarak da tanınan Topçam Barajı ulaşım yollarının yapılmasıyla genişletilen proje, değiştirilerek Karadeniz-Akdeniz Yol Projesi olarak sürdü.

143 YILLIK 'RÜYA'

143 senelik rüya olan Karadeniz Akdeniz Yolu'nun ihalesi 2008 senesinde gerçekleştirildi. Orta ve Doğu Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayacak, toplam bedeli 926 milyon TL olan 818 kilometrelik Karadeniz- Akdeniz Otoyol Projesi; Ordu, Sivas, Kayseri, Kahramanmaraş, Adana ve Hatay ili sınırları içinden geçiyor. 50 ili dolaylı biçimde alakadar eden projeyle Karadeniz'in kapıları İç Anadolu ve Akdeniz'e açılacak. Proje, Ordu'dan Akdeniz şehirlerine dek ulaşımı rahatlatırken, Rusya ve Gürcistan gibi Karadeniz'e kıyısı olan devletlere de şehir üstünden ihracatta önemli rol üstlenecek.

Yaklaşık 700 milyon TL harcama yapılan projenin en kritik bölümlerinden biri de Ordu sınırları içerisinde yer alıyor. Ordu'da Melet Irmağı boyunca 88 kilometrelik yolun büyük kısmı bitip asfaltlanırken, Mesudiye-Topçam arasında çalışmalar da sürekli devam ediyor. 88 kilometrelik güzergahta 15.1 kilometre uzunluğunda 25 tek tip tünel, çok sayıda köprü ve 330 metre uzunluğunda 1 viyadük var. Mesudiye-Topçam arasında inşası devam eden son tünelin de sene sonuna dek bitirilerek hizmete alınması amaçlanıyor.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal