Türkiye'nin Çelikten Yolculuğu

Avrupa'nın 2'nci, dünyanın ise 8'inci çelik üreticisi konumuna yükselen ilk fabrikanın temellerinin atıldığı Zonguldak/Karabük'te 1939'da kurulduktan sonra çığır açmaya devam ediyor.

Türkiye'nin Çelikten Yolculuğu

1939'da hayata geçen demir-çelik fabrikasının bugün geldiği konumunu araştırdığımızda 13 haneli bir köy olan Karabük'te temellerinin de İsmet İnönü tarafından atıldığını ve Türkiye'nin demir-çelik sanayisindeki adımlarını almaya başladığını görüyoruz. Bu serüvende, Türkiye'nin hızlı yükselişi ve geliştirdiği sanayi piyasasında önce ülke içinde daha sonra da dünyadaki üzerindeki konumda yerini almıştır.

YENİMEZ YIKILMAZ FABRİKALAR

Birçok alanda gelişmeye yardım sağlayan bu atılım, ERDEMİR VE İSDEMİR gibi entegre demir çelik fabrikalarının da kurulmasına yol açtı. Ağır sanayideki hizmetin sorumluluğunu üstlenerek yoluna devasm etti. Birçok okul, hastahane ve çalışanlar kazandırdı.

ERDOĞAN DESTEĞİ

Yöre halkının sahip çıktığı, ancak 2000'li yılların başlarına gelindiğinde iflasın eşiğinde adeta can çekişen KARDEMİR, 2002 yılından sonra dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan ile Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin'in desteğiyle bir kez daha hayat buldu.

Emeğin ve dayanışmanın "simgesi" haline gelen, demir ve çeliğin de "başkenti" diye anılan Karabük, zaman içinde ülkenin ilk ağır sanayisi KARDEMİR sayesinde köyden kente dönüştü.

KARDEMİR 

81 yıldır ülkenin demir yolu rayı ve ağır profil üretiminde tek milli marka olan, ülkenin stratejik yatırımlarından biri olan demir yolu tekerini üreten, savunma sanayisi ve yerli otomobil konusunda katkılar sunan KARDEMİR ile çıkılan yolda Türkiye, aradan geçen 81 yılın sonunda Avrupa'nın 2, dünyanın ise 8. çelik üreticisi konumuna geldi.

Ülke sanayisi için Türkiye Çelik Üreticileri Derneği (TÇÜD) Yönetim Kurulu Üyesi ve KARDEMİR Genel Müdürü Necdet Utkanlar, AA muhabirine, sektörün ülke için önemli olduğunun altını çizdi.

 


Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR