Türk sanayiciler ve ihracatçıların alternatif pazar olarak gördükleri Rusya ve İran’a yönelik otomotiv ihracatı her iki ülke için de artış gösterdi. İran’a yüzde 54,42; Rusya’ya 44,53 oranında ihracat artışı gerçekleşti.

Türkiye ve Rusya Federasyonu arasındaki ilişkilerde normalleşme çalışmalarını iyi yönde seyre devam ederken, otomotiv sanayiinden de iyi haberler duyuluyor.

AB’DEN SONRA RUSYA VE İRAN GELİYOR

Türk otomotiv sektörünce yapılan ihracatın yüzde 80’i AB üyesi ülkelere yönelik iken, Rusya pazarı önemini korumayı sürdürüyor. Uludağ Otomotiv İhracatçıları Birliği İdare Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, iki ülke arasındaki ihracatta otomotiv sektörünün yerinin çok önemli olduğunu dile getirerek, orta ve uzun vadede bu ilişkinin sürdürüleceğini umduklarını ifade etti.

Türkiye’de faaliyet gösteren otomotiv sanayisi kuruluşlarının alternatif olma bakımından ikinci önemli pazarının ise İran olduğu kaydedildi. Bilhassa Türk yan sanayi ürünlerinin talep edildiği İran’dan önümüzdeki senelerde ana sanayi maddelerinin de talep edilmesi bekleniyor.

Rusya pazarında Ford, Toyota, Hyundai gibi markaların bulunduğu 10 marka öne çıkarken, İran pazarında yan sanayi ürünlerine yönelik talep fazlaydı. Bu çerçevede İran’da bulunan otomotiv üreticileri, senenin ilk altı ayında 68 bin araç üretildiğini kaydetti.