Türkiye'de vatandaşların ulaşım alanında verilen hizmetlerden duyduğu memnuniyet, kamu hizmetleri alanında yüzde 78,4 ile 2016 yılında da zirvedeki yerini başarıyla kormuş oldu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayımlanan 2016 yılı Yaşam Memnuniyeti Araştırmasına neticesinde, mutlu olduğunu söyleyen bireylerin oranı 2015'te yüzde 56,6 iken 2016'da yüzde 61,3 olduğu aktarıldı. Mutsuz olduğunu söyleyen bireylerin oranı ise söz konusu dönemde yüzde 11,4’ten yüzde 10,4’e inmiş oldu.

Kamu hizmetlerinden genel memnuniyet düzeylerine bakıldığı zaman ise geçen yıl, en yüksek memnuniyet oranı yüzde 78,4 ile ulaştırma hizmetlerinde sağlanmış oldu. Bunu sırasyla yüzde 75,7 ile asayiş, yüzde 75,4 ile sağlık, yüzde 67,9 ile Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetleri, yüzde 65,1 ile eğitim ve yüzde 57,9 ile adli hizmetler izlemiş  oldu.

2014'te yüzde 71,8 ile kamu hizmetleri alanında birinci sıraya geçen bireylerin "ulaşım hizmetleri"nden memnuniyeti, 2015'te yüzde 74'e çıkmıştı. Vatandaşların bu alandaki hizmetlerden memnuniyeti 2016'da da yüzde 78,4'e çıkarak, zirvedeki yerini korudu.

Kaynak: AA