TCDD Taşımacılık A.Ş Genel Müdürü Veysi Kurt, kamu ve özel sektör ortaklığı ile üretilen yerli hibrit manevra lokomotifi sayesinde tasarruf sağlanacağını söyleyerek, "Biz bunu dışarıdan ithal etsek bize anahtar teslim maliyeti 2,5 milyon euro kadar. Biz ise bunu yaklaşık 1,5 milyon euroya üretmeyi düşünüyoruz." dedi.

Kurt, TCDD Taşımacılık ile Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ve ASELSAN teknik birimlerinin yoğun çalışmalarıyla üretilen yeni hibrit manevra lokomotifi ile alakalı soruları cevapladı. TCDD'nin 2013 senesinde 6461 Sayılı Kanunla serbestleştiğini ve bu serbestleşme kanunun 2016 senesinde yürürlüğe girdiğini söyleyen Kurt, söz hususu kanun gereği TCDD'nin alt yapı işletmesi ve tren işletme olarak ikiye ayrıldığını kaydetti. Altyapıdan TCDD'nin sorumlu olduğunu ve tren işletmeciliğinden sorumlu olarak da Taşımacılık A.Ş.'nin kurulduğunu söyleyen Kurt, Taşımacılık A.Ş.'nin Türk demir yolu ağı üstünde işletmecilik yapan kamuya ait tek firma olduğunu ve Türk demir yolu ağı üstündeki tüm yüksek hızlı tren, yük ve yolcu trenlerini işlettiğini ifade etti.

"YURT DIŞINA SATILMA HEDEFİ VAR"

Şu anda ilk aşamada 10 adetlik üretim yapılacağını ve ilkini 2019'da işletmeye almayı düşündüklerini kaydeden Kurt, şunları söyledi:

"İlerleyen zamanlarda inşallah diğer siparişlerimiz devreye alınacak. Tabi belki burada söylememiz lazım olan bir husus da bu işin ücretinin nasıl olduğu. Dünya örneklerine baktığımız vakit şu anda 2,5 milyon euroluk bir ücret görünüyor. Yani biz bunu dışarıdan alsak bize anahtar teslim maliyeti 2,5 milyon euro kadar. Biz ise bunu yaklaşık 1,5 milyon euroya üretmeyi düşünüyoruz."

Kurt ayrıca milli hibrit manevra lokomotif için 7 kentte 20'ye yakın şirketten parça tedarik edildiğini ve projenin istihdama katkı sağladığını söyleyerek, bu lokomotiflerin ilk aşamada Türkiye için üretildiğini fakat ilerde yurt dışına da satılmasının amaçlandığını sözlerine ilave etti.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.