16 Ağustos 2018
  • Istanbul 28°
  • Ankara 30°
  • Izmir 30°
İmsak 04:31
Güneş 06:07
Öğle 13:15
İkindi 17:02
Akşam 20:10
Yatsı 21:40
BIST89.131
Dolar5,7966
Euro6,6014
Altın219,88

RTÜK Kanalları Uyardı: En Fazla 12 Dakika

RTÜK, izleyicilerin sık sık şikayetine konu olan reklamların bir saat içinde en fazla 12 dakika olabileceği uyarısında bulundu.

RTÜK Kanalları Uyardı: En Fazla 12 Dakika
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yapılan çalışmada, izleyicilerin sık sık şikayetine konu olan reklamların bir saat içinde en fazla 12 dakika olabileceği uyarısında bulunuldu.

RTÜK, radyo ve televizyonlarda yayımlanan, reklamlar, program desteklemesi, tele-alışveriş ve ürün yerleştirmeyi de kapsayan ticari iletişimde ceza kapsamında olan ve olmayan uygulamaları anlatan kapsamlı bir çalışma hazırladı.

Buna göre, adalet, hakkaniyet ve dürüstlük ilkelerine uygun olması gereken ticari iletişimde, bilinçaltı teknikleri kullanılmaması ve gizli ticari iletişimin yapılmaması gerekiyor.

Çocuk programlarının başında, sonunda veya içinde yer alması da yasak olan ticari iletişime ayrıca haber bülteni ve haber programlarını düzenli olarak sunan kişilerin görüntü veya seslerine yer verilemiyor.

Alkol, tütün, elektronik sigara, elektronik nargile, reçeteye tabi ilaçlar ve tedaviler, takviye edici gıdalar, falcı, medyum, astrolog gibi hizmetler ile eş ve arkadaş bulma hizmetlerinin ticari iletişimine de izin verilmiyor.

REKLAM KAPAĞI VEYA CINGIL DAHİL DEĞİL

RTÜK'ün çalışmasında ticari iletişim türlerinden biri olan ve uzun sürelerinden dolayı izleyicilerin de sık sık şikayet ettiği reklamların ne şekilde olması gerektiğine yönelik kapsamlı bilgilere yer verildi.

Buna göre, reklam yayınlarının bir saatlik yayın içinde yüzde 20'yi, yani 12 dakikayı aşmaması gerekiyor. Reklam sürelerinin hesaplanmasında ticari iletişimin önünde ve bitiminde kullanılan reklam kapağı veya cıngılların süresi dikkate alınmıyor.

Program desteklemesi ve yayıncının kendi programlarının tanıtımlarına ayrılan süre, 12 dakikalık reklam süresi dışında kalıyor. Ancak program tanıtımlarının oranı bir saat başından bir sonraki saat başına kadarki yayın içinde yüzde 5'i yani 3 dakikayı aşamıyor ve bant yoluyla yapılan tanıtımlar da bu süreye dahil kabul ediliyor.
Sinema ve televizyon için yapılmış filmler, haber bültenleri ve çocuk programlarının yayın sürelerinin 30 dakikadan fazla olması halinde, ilk 30 dakikada reklam ve tele-alışverişle yayının kesilmesine izin verilmiyor. İlk 30 dakikadan sonra ise her 30 dakikalık bölümüne, en fazla bir defa ve istenilen zamanda kesilebilecek şekilde reklam ve tele-alışveriş yerleştirilebiliyor.

Ayrıca dini tören yayınları içinde hiçbir şekilde reklam yayını yapılmıyor. Kamu spotları ve zorunlu yayınlar, belirlenen reklam sürelerinin kapsamı dışında değerlendiriliyor.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı doğru kaydırın.

 

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.