Başkent Öğretmenevi'nde yapılan 'Eğitim ve Okul Liderliği Çalıştayı'nda kamu ve özel sektörde vazife yapan okul idarecileri ve eğitim bilimci akademisyenler ile bir araya gelen Bakan Selçuk, "Okul idarecilerinin idare değil, yönetişim yapması" gerektiğine bahsederek, lider algısının öneminden bahsetti.

"DÜNYA ÇAPINDA İSİM YAPMIŞ ORKESTRA ŞEFLERİNE BAKIN"

Selçuk, "Okul liderliğine, orkestra şefliği olarak bakıyoruz. Dünya genelinde isim yapmış orkestra şeflerine bakın, bunların tamamının ortak özelliği 'kontrol' kelimesinde yatıyor. Çok büyük ustalar orkestrayı idare ederken elinde batonu dahi tutmazlar, yani kontrol etmezler. Hatta öyle bir Alman şef var. Kollarını kavuşturuyor ve yalnızca mimikleri ile orkestrayı idare ediyor. Bunu babaannem de gerçekleştirirdi. Yalnızca mimikleriyle evdeki tüm harekatı idare ederdi. Yani sağ kaşını kaldırırsa, çık dışarı demekti. Parmağını kaldırırsa, kolonya getir demekti. Bunun gibi 10-12 tane hareketi vardı ve hiç birimiz hizmet içi eğitim almadan bunu kavramıştık. Bununla anlatmak istediğim şey şu: Eğer kontrol temelli bir hal varsa orada yöneticilik vardır, idarecilik yoktur. Eğer idarecilik bir biçimde bizi sürecin içinden almıyorsa, dışarıdan bakma olanağı vermiyorsa gerçekten idarecilik değildir. Dışarı çıktığımızda zaten lider olmuşuzdur, idareciliği de aşmışızdır" diye konuştu.

"GERÇEKTEN NESİLLERİ KAYBEDİYORUZ"

Selçuk, okul dendiği zaman ilk olarak derslerin akla geldiğini fakat okulun bir hayat sahnesi olarak görülmesi gerektiğini söyledi. Ders haricindeki saatlerin hayati önem taşıdığını söyleyen Selçuk, şunları kaydetti: "Bir ortaöğretim kademesindeki okulda seçmeli derslerle birlikte yaklaşık 15 ders var. Bu durumda gerçekleştirilen şey, bir çocuk nasıl felç edilir, hobilerinden nasıl uzaklaştırılır, bir çocuk nasıl sosyalleşemez… Tüm bunları düşündüğümüz zaman biz neye izin veriyoruz? Yüzeysel olarak daha çok ders olmasına izin veriyoruz. Bunun önüne geçmemiz gerek. Gerçekten nesilleri yitiriyoruz. Bizim bu manada sınıfın içinde ne yapıldığına olan dikkatimizi azaltmamızda fayda var. Bu çocuğun sınıfın haricinde ne yaptığına daha fazla odaklanmak durumundayız. Öğretmenin de sınıfın haricinde daha fazla ne yaptığına odaklanmalıyız."

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.