Alışveriş merkezleri ve marketlerde gördüğümüz sonu 99'la biten fiyat politikası tüketicide "daha ucuz algısı" oluşturarak gereksiz alışverişe neden oluyor.

Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, bu sistemin satıcının lehine tüketicinin aleyhine gerçekleştiğini söyleyerek konuşmasını şu şekilde devam ettirdi:

"İlk bakışta sanki ucuz algısı uyandıran bu ürünler sonuç itibarıyla tüketiciyi mağdur duruma itmektedir. Tüketiciler bir taraftan 1 kuruşluk para üzerini alamazken diğer taraftan da örneğin 150 lira ve üzeri alışverişle katılabileceği hediye çekilişine 149,99 liralık ürün fiyatı sebebiyle katılamamaktadır. Tüketici zaten 1 kuruş para üstü alamadığı için 150 lira vermektedir. Ancak fiş ya da faturada yazan 149,99 lira sebebiyle çekilişe katılamayarak mağdur duruma düşüyor. Yine aynı şekilde internet alışverişlerinde bazen 1 kuruş yüzünden tüketici ücretsiz kargo hakkından faydalanamıyor. Vatandaş 1 kuruş yüzünden iki kez mağduriyete düşüyor. Bununla ilgili son zamanlarda çok fazla şikayetler almaya başladık."

Yılmaz, alışverişlerde milyonlarca 1 kuruşun market kasalarında ilave olduğunu belirterek, "Mağazalarda da kuruşlara hiç dikkate alınmıyor. Fiyat etiketlerinde 9,99 lira-99,90 lira yazılmakla beraber bir kuruş tüketiciye ödenmediği gibi bazı firmalar yüz liralık alışverişlerde on kuruşları da vermiyor." şeklinde konuştu.

Son dakika yaşam haberleri için aşağı doğru kaydırın.