Besleme Medya Doğalgaz Müjdesini Nasıl Gördü?

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın tüm Türkiye'yi heyecana boğan doğal gaz müjdesi, yurt dışından destek alan ve 'besleme basın' olarak anılan medya organlarının pek dikkatini çekmedi.

Besleme Medya Doğalgaz Müjdesini Nasıl Gördü?

Besleme Medya Doğalgaz Müjdesini Nasıl Gördü?

Aralarında T24, Diken, Gazete Duvar, Bianet ve Dokuz8Haber gibi haber sitelerin bulunduğu ve yeni nesil "Besleme Medya" olarak tarif edilen medya organları, doğalgaz müjdesine pek sevinemedi.

Kurumsal olarak devlet kurumlarının karşısında durup, terör örgütlerine açıktan destek veren söz konusu haber siteleri, Karadeniz'de keşfedilen doğal gaz rezervini de tiye alan yayın yapmaktan geri durmadılar.

AK Parti ve Erdoğan karşıtlıklarıyla bilinen bu haber siteleri, yüzyılın keşfini okuyucularına aktarırken sanki Karadeniz'de milli doğalgaz bulunmamış da sokakta 20 lira bulunmuş gibi davranarak, şaşırtmadı.

T24, Diken, Duvar ve Bianet sanki sözleşmiş gibi ana sayfalarındaki habere

"Erdoğan: Türkiye tarihinin en büyük doğal gaz keşfini Karadeniz’de gerçekleştirdi" başlığını uygun gördü.

Ardından da "Karadeniz'de doğal gaz rezervleri bulunduğunun duyurulmasının ardından Tüpraş ve Petkim hisselerinde dikkat çeken düşüş" şeklinde manipülatif haberlere yer verildi.



Sosyalist medyanın önde gelen sesi BirGün ise "Türkiye’nin doğalgaz rezervi nerede bulundu? Rezervin miktarı ne kadar? Rezerv ne zaman çıkarılacak?" gibi sözümona araştırmacı gazetecilik saikleri üzerinden başını kuma gömmeyi tercih etti.

Zaman zaman iftira bültenine dönen BirGün, Twitter hesabından ise "Büyük müjde geçen yılki müjdenin 62'de 1'i çıktı" demeyi tercih etti.

Bununla da yetinmeyen BirGün, doğal gaz rezervi bulunmasını 'palavra' olarak göstermek için çalışma yaptı.



Gazetenin bahsettiği haberde, geçen senee Tekirdağ'da bulunan ama bugünkü müjdeyle pek alakası olmayan bir doğalgaz keşfinden söz ediliyor.

GazeteDuvar, uzmanlarına keşfi değerlendirttiği haberinde, Ümit Akçay'in "Ekonomideki tıkanıklığı gidermeye yetmeyecek" ifaderini manşete taşıdı.

Bununla da yetinmeyen Gazete Duvar, tarihin en büyük enerji keşfinin ekonomiye yaramadığı yönünde bir habere imza attı.

CUMHURİYET BİLDİĞİNİZ GİBİ

Çalışanları terör örgütü üyeliğinden ve vatana ihanetten yargılanan Cumhuriyet gazetesi ise tarihi başarıyı sabote etmek için her türlü girişimde bulundu. 

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR