İran Kaza Kırım ekibinin Fransa’dan gelen kara kutu kayıtlarından yaptığı araştırmalara göre uçak 38 bin feet yani 12 bin 600 metrede süratsiz kaldı ve anormal duruma girdi.

Haber kaynaklarının ulaştığı bilgilere göre, dalış sırasında pilotlar uçağı kurtarmak için 51 kez burnu kaldırmaya alıştı ama başaramadı.

38 BİN FEET'E TIRMANACAKTI

Dubai’den İstanbul’a uçan Türk iş jeti, Başaran Holding’in sahibi Hüseyin Başaran’ın evlenecek olan kızı Mina ve arkadaşlarını taşıyordu. İran hava sahasında pilotlar, 36 bin feet yani 12 bin metreden 38 bin feet’e (12 bin 600 metre) tırmanmak için izin aldı.

SOL HIZ GÖSTERGESİNDE İBRE YÜKSELDİ

İranlı yetkililerin incelemelerine göre, kumanda sol tarafta uçan Kaptan Pilot Beril Gebeş’te idi. Tırmanma esnasında uçağın hız göstergesinde ibre yükselmeye başladı. Ancak bu sadece kaptan pilotun oturduğu sol tarafta bulunan göstergede görünüyordu. Kokpit.aero'nun ulaştığı bilgiler ışığında sağ tarafta oturan İkinci Pilot Melike Kuvvet’in hız göstergesi normal çalışıyordu.

HIZ DÜŞMESİ GEREKİRKEN YÜKSELDİ

Normalde tırmanışta süratin sabit olması veya düşmesi lazımdı. Hızla ilgili yükselmeyle birlikte iki pilot bir anda ne olduğunu anlamaya çalıştı.

Süratin artmasını önlemek amacı ile Beril Gebeş lövyeyi çekmeye başladı. Kara kutu analizine göre 51 kez uçağın lövyesi çekilmek suretiyle tırmanma kumandası verildi.

ASLINDA YÜKSELMİYORDU

Fakat uçağın sürati hızla düşüyordu. Bir süre sonra Challenger 604 anormal duruma girerek ekseni etrafında dönmeye ve de hızla irtifa kaybetmeye başladı. İkinci pilot, uçağın manuel kullanımını açarak durumu çözmeye çalıştı. Kokpitte ciddi bir panik yaşandığı ses kayıtlarına da yansıdı.

PARÇALARA AYRILDI

Hız limitini aşan uçakta 20 bin feet yani 6 bin 600 metre yükseklikte yapısal parçalanmalar oluşmaya başladı. Uçağın motor parçaları koptu. Kuyruk bölümü gövdeden ayrıldı. Daha sonra da uçak dağlık alana düştü.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.