Tokat'ta 112 İl Ambulans Komuta Kontrol Merkezini arayanlar içinde kocasına ulaşamadığı için ekmek isteyen, ilacı nasıl kullanacağını soran dahi var. Çocukların ellerine verilen telefonların da sık sık aradığı 112 personelleri, lüzumsuz ihbarların gerçek ihtiyaç sahiplerine hızlı müdahale şansını engellediğini söyleyerek, insanlardan duyarlı olunmasını talep ediyor.

Tokat 112 Komuta Kontrol Merkezi, 17 tanesi A tipi, 10 tanesi B tipi olmak üzere toplam 27 istasyon ile hizmet veriyor. 112 merkezlerinde 13 doktor, 81 peramedik, 168 acil tıp teknisyeni, 50 şoför ve 37 işçinin de içinde olduğu toplam 349 çalışan vazife yapıyor. Personel sık sık gelen asılsız ve lüzumsuz ihbarlar ile de mücadele ediyor.

"BAŞIM AĞRIYOR HANGİ AĞRI KESİCİYİ KULLANAYIM"

İl Ambulans Servisi Komuta Kontrol Merkezi Başhekimi Dr. Nurten Sandal Aktaş, "Ocak ayından beri 394 bin 887 tane çağrı aldık. Bunlardan 40 bin 648 tanesi olay. Toplam aldığımız çağrıların içnde istasyonlarımızın komuta ile olan görüşmeleri de var. Bunun içerisinde mesela bir kaza bulunuyor. Kaza yerini gören 10 kişi var. Hepsi birbirinden habersiz bir biçimde arayıp, ihbar ediyor veya danışman hekimlerimize insanlarımız sağlık hususunda danışabiliyor. Bunların haricinde çağrılarımız da var. Mesela arayıp, 'Başım ağrıyor. Hangi ağrı kesiciyi kullanayım. Kolum ağrıyor, hangi ağrı kesiciyi kullanayım? Sabah ilacımı içmeyi unuttum, akşam iki tanesini alsam olur mu?' diye soran oluyor. Aileler akıllı telefonları çocukların ellerine verdikleri için, çocuk oynarken bizi arıyor. Tuş kilidi kapalıyken de aranabiliyor. Çocuklar aradığı vakit vatandaşa dönüş yapıyoruz. 'Çocuğunun 112'yi arıyor' diye. Bizim isteğimiz, çocuklar hususunda daha dikkatli olunması. Hatlarımızın meşgul olmaması bizim için çok önemli. O esnada bize ulaşmaya çabalayan bir insanımızı geciktiriyor olabilirler" dedi.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.