Yerli Üretim Elektrikli Fayton Amerika Yolunda

Türk girişimcinin Denizli'de ürettiği ve dünyanın dört bir yanına sattığı elektrikli fayton, New York'un gözde turizm merkezlerinden Central Park'ta kullanılacak.

Yerli Üretim Elektrikli Fayton Amerika Yolunda

Yerli Üretim Elektrikli Fayton Amerika Yolunda

Türk girişimcinin Denizli'de ürettiği ve dünyanın dört bir yanına sattığı elektrikli fayton, New York'un gözde turizm merkezlerinden Central Park'ta kullanılacak.

Fayoto Kurucusu ve Genel Müdürü Haluk Şahin, Anadolu Ajansının global iletişim ortağı olduğu Solar İstanbul Güneş Enerjisi, Enerji Depolama, Elektrikli Ulaşım ve Dijitalleşme Fuarı ve Konferansı'nda (Solar İstanbul 2020) açıklamasında, ürettikleri elektrikli faytonun yurt içi ve yurt dışında büyük ilgi gördüğünü belirtti.

Şahin, ilk ihracatının Portekiz'e olduğunu elektrikli faytonların, neredeyse 15 senedir Avrupa ülkeleri başta olarak dünyanın pek çok turistik merkezinde kullanıldığını belirtti.

Düşük enerji tüketimi yapan çevre dostu elektrikli faytonların aynı zamanda hayvan haklarının korunması amacını da barındırdığın belirten Şahin, ürünün en ciddi pazarlarının yine hayvan haklarının ihlal edildiği turistik yerler olduğunu belirtti.

"CENTRAL PARK İLE NEREDEYSE 6 AYDIR YAKIN TEMAS HALİNDEYİZ"

Şahin, bu yerlerden birinin ise New York'un gözde turizm merkezlerinden Central Park olduğunu ifade ederek, "Central Park ile yaklaşık 6 aydan beri yakın temas halindeyiz, yazışmalarımız devam ediyor. Kendilerinin özgün çizimleri elimize ulaştı. Biz de bunun üzerine çalışmalar yapıyoruz. Bu elektrikli faytonları yakın bir zamanda Amerika'da göreceğiz." şeklinde konuştu.

Amerika'dan neredeyse 300 fayton siparişi aldıklarını belirten Şahin, Central Park'a özgün bir tasarıma sahip olacak bu faytonların daha büyük ve daha renkli bir faaliyet olacağını belirtti.

YÜZDE 80 YERLİ
Şahin, bir elektrikli faytonun 4-6 saat içerisinde şarj olduğunu ve tek defalık şarjla taşıdığı ağırlığa göre 60-80 kilometre yol gidebildiğini belirtti.

Elektrikli faytonun neredeyse 20 bin dolarlık bir satış bedeli olduğunu belirten Şahin, üretiminde kullanılan bazı ithal malzemeler sebebiyle Türk lirası üzerinden satış yapamdıklarını belirtti.

Şahin, "Her ne kadar imalat aşamasında yerlilik oranı yüzde 80'lere geldiyse de motor ve sürücü kartı gibi parçalar nedeniyle dışarıya bir bağımlılığımız var. İnşallah kısa zamanda onu da yapacağımız imalatlarla yüzde 100 yerli hale getirmeye çalışacağız." diye konuştu.

Faytonların elektrikli araçlar sınıfında en zor üretilebilen araçlardan olduğuna vurgu yapan Şahin, "Bunlar fabrikasyon aletler değildir. Butik çalışmadır. Üzerindeki el sanatı zor olduğu için yıllık kapasitemiz şu anda 50 adet. 50 adedin üzerinde yaparsak, kaliteden ödün vermiş oluruz." dedi.

Şahin, üretimini yaptıkları elektrikli faytonun deneyimli bir kadronun uzun senelere dayanan emeği sayesinde yapıldığını ifade ederek, "Ezbere yapılan bir sistem değil. Butik çalışma zaman ister, emek ister. Eziyetlidir ama biz de elimizden geldiği kadar profesyonel bir ruhla bunları yapma aşamasına gelmiş bulunmaktayız." dedi.

"Hibrit motorlu faytonun dünya patentini almak için uğraşıyoruz"

Elektrikli faytonla beraber hibrit motorlu fayton, golf aracı ile klasik araç da ürettiklerini belirten Şahin, "Hibrit motorlu faytonun dünya patentini almak için uğraşıyoruz. Şarjı bittiğinde sahip olduğu hibrit motoruyla herhangi bir istasyona gitmeye ihtiyaç duymadan varış noktasına ulaşmasını sağlayan sistemi de patentlendirmek üzereyiz." şeklinde konuştu.

Şahin, dünyanın pek çok ülkesine ihraç ettikleri bu ürünlerle ülke ekonomisine döviz girdisi sağlamak istediklerini belirterek, "İş verdik yani istihdam yarattık. Herhangi bir destek de almadık ama inşallah biz bu yolda devam ederek, iyileştireceğiz. Yerli ve milli olan bu ürünümüze 'Made in Türkiye' damgasını vuracağız. Ürünlerimizi geliştireceğiz, satacağız. Önemli olan yerli ve milliyi yakalayabilmek." şeklinde konuştu.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR