Küresel firma derecelendirme kurumu Brand Finance'in istatistiğine göre, 2,6 milyar doların üzerinde fiyatıyla Türkiye'nin en değerli firması unvanını "Türk Telekom" aldı.

Brand Finance hazırladığı raporda "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" işinin 10'uncusu bitirildi.

SIRALAMA ŞÖYLE

Listenin birinci sıraya 2 milyar 620 milyon dolarlık firma değeriyle Türk Telekom alırken, onu, firma değeri 2016’ya göre yüzde 37 artış göstererek 1 milyar 959 milyon dolara çıkaran Turkcell takip etti.

2016’nın birincisi Türk Hava Yolları’nın firma pahası ise 2016'ya göre yüzde 22 düşerek 1 milyar 920 milyon dolara geriledi ve firma listede üçüncü sıraya düştü.

Akbank 1 milyar 579 milyon dolarlık firma değeriyle listenin dördüncü, Garanti Bankası da 1 milyar 555 milyon dolarlık firma değeriyle beşinci sırasındaki yerini korudu.

Adı geçen zamanda Ziraat Bankası’nın firma değeri yüzde 39'luk artışla 1 milyar 312 milyon dolara ulaşarak altıncı kademeye çıktı. Arçelik ise firmanın yüzde 35 değer kaybıyla 1 milyar 284 milyon dolarla üçüncü sıradan yedinci sıraya düştü.
Listede ki sekizinci sırayı 1 milyar 252 milyon dolarlık firma değeriyle İş Bankası, dokuzuncu sırayı 951 milyon dolarla Yapı Kredi, onuncu sırayı da 806 milyon dolarla Halkbank yer buldu.

İLK 100’ÜN FİRMA DEĞERİ: 27.4 MİLYAR

Analize göre, ülkemizde ki en kıymetli yüz firmanın toplam değeri ise 27.4 milyar dolar oldu. Geçen seneye nazaran yüzde 6’lık bir düşüş yaşandı.