Tırlar, Kapıkule’yi Geçmek İçin 4 gün Bekliyor!

Türk ihracatçıları, Bulgaristan’a Girebilmek için gümrükte dört gün bekliyorlar. İhracatçı soruna bir çözüm bekliyor!

13.10.2020-14:17 - (Son Güncelleme: 13.10.2020-14:20) Tırlar, Kapıkule’yi Geçmek İçin 4 gün Bekliyor!

 Haber365Özel-Ekonomi Servisi

Bulgaristan’daki Kapıkule sınır kapısına gitmek isteyen tırların, dört günü aşkın süre kapıda beklemek zorunda kaldığı belirtildi. Lojistik firmaları, Ticaret Bakanlığı’nın şoförleri dinlemesini istiyor.

Haber365 Ekonomi Servisi’ne bir açıklama yapan, ALC Lojistik Başkanı Ali Çiçekli, dört günün üzerindeki bekleme sürecinde, Bulgaristan’ın payı yüzde 30 ise gecikmenin yüzde 70 nedenle Türkiye’den kaynaklandığını söyledi.

Çiçekli, Randevulu Sıra Sistemi’ni (RSS) suçlarken, 900 ile 1.200 adet tırın geçtiği, Kapıkule’den, getirilen sistem ile daha fazla tırın geçmesini beklersiniz, ancak böyle bir şey olmadı, diyor.

RSS NASIL İŞLİYOR?

Gümrüklere giden yol kenarlarında sıra halinde bekleyen tırların kötü bir görüntü vermesinden yola çıkan, Ticaret Bakanlığı, RSS adını verdiği, randevu sistemini getirdi.

Buna göre, gümrüklü çıkış için önce randevu almanız gerekiyor. İşte, Çiçekli bu noktada itirazını, size dört günden önce randevu verilmiyor, sözü ile yapıyor.

Randevudan sonra da, en az 1 gün gümrükte beklediklerini ve bekleme süresinin aksine uzadığını dile getirerek, ‘Ortalama bin tırın geçtiği Kapıkule’de, RSS ile geçen tır sayısının artmadığını göreceksiniz. Çünkü yapısal sorunlar çözülmedi’ diyor.

Yapısal sorunlarla ilgili olarak, Çiçekli, hem Türkiye’nin hem de Bulgaristan’ın yapması gerekenler olduğunu kaydetti.

BULGARİSTAN, OKSİJEN KONTROLÜ YAPIYOR!

Bulgaristan’ın, Türkiye’nin gönderdiği kadar tır gönderdiğini, gelen her Türk tırında, mülteci var mı, diye, oksijen kontrolü adı altında bir uygulamanın da, Türk tırları için bir başka kuyruk olduğunu anlattı.  

Çiçekli, gümrüğün Türkiye tarafındaki teknik ve organizasyon sıkıntılarını şöyle özetledi.

‘Personel yetersizliği var. Saha içerisinde birimler arası senkronizasyon sağlanamamış. Tescil ayrı, muhafaza ayrı, polis ayrı, ÖTV’siz akaryakıt ayrı yerde ve başka kuyruklara neden oluyor.

Personelin vardiya değişiminde, kayıp saatler oluşuyor’ dedi.

MAVİ HAT, KIRMIZI HAT AYRIMI KALKMIŞ!

Mavi hat belgeli tırların, güvenli yük taşıdığı için AB normlarında, yeniden bir kontrol yapılmıyor. Buna karşın, kırmızı hatlı araçların tek tek tespite girmesi gerekiyor.

Çiçekli, AB’nin mavi hatlı araçlarda yüzde 5’lik rastgele kontrol yapılabildiğini, ancak bu durumun Türkiye’de, her bir araca tek tek uygulanarak gereksiz kuyruklara neden olduğunu açıkladı.

ŞOFÖRLERİ DİNLEYİN!

Tüm bunların süreci yavaşlatan etmenler, olduğunu belirten, Çiçekli, ‘RSS randevulu sıra sistemi, süreci hızlandırmadı, aksine ağırlaştırdı. Bakanlığımız şoförleri dinlese, sistemin aksaklıklarını birinci elden giderebilecek’ dedi.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal