Salgında Çin'e Seçenek Oldu, Dış Satım Koltuğunu Kaptı

Coronavirüs salgını sebebiyle Çin yerine başka pazarlara yönünü çeviren ülkeler için oto koltuk kılıfı benzeri ürünlerde alternatif olan Türk firması, içlerinde Fransa ve Rusya'nın da olduğu pek çok ülkeye ürün ihraç etmeye başladı.

06.03.2020-13:59 - (Son Güncelleme: 06.03.2020-13:56)  Salgında Çin'e Seçenek Oldu, Dış Satım Koltuğunu Kaptı

Oto koltuk kılıfı başta olmak üzere farklı teknik kumaşların üretimini yapan Türk firması, yeni tür coronavirüs salgını sebebiyle Çin yerine başka ticaret partneri arayan ülkelerin seçeneği oldu. Bugüne dek 38 ülkeye ihracat yapan firma, Fransa ve Rusya'nın da içlerinde olduğu pek çok ülkeden talep aldı.

Diriliş Otomotiv Tekstil Ltd. Şti. Genel Müdürü Mehmet Gültekin'in konuşmasında, tekstil sektöründe faaliyet yürüttüklerini ve farklı kumaşlardan üretim yaptıklarını dile getirdi.

Yanmaz oto koltuk kılıfı başta olarak teknik kumaş üretimi yaptıklarını ifade eden Gültekin, "Çin'de başlayan ve dünyanın çeşitli ülkelerine yayılan Kovid-19 salgınının ardından ürünlerimize yönelik talep arttı. Bu alanda en büyük rakibimiz Çin. Çin ile rekabette sadece mesafenin kısalığını kullanabiliyorduk. Bu en önemli avantajımız. Avrupa'dan sipariş verildiğinde Çin'den 45 günde gelen ürün bizden 10 günde gidiyor. Çin'de çok yoğunluk olduğunda ve talebe yetişemediğinde bizi tercih ediyorlardı." diye konuştu.

"Çin'den mal alamadıklarından bizimle irtibata geçtiler"

Coronavirüs salgınının ilk aşamada ticaretlerini çok etkileyeceğini düşünmediklerini beliten Gültekin, "Salgının üzerinden bir hafta geçmeden ürünlere yönelik talep içerikli mailler ve mesajlar gelmeye başladı. Daha önce Çin ile çalışanlar bu ülkeden mal alamadıklarını söyleyerek bizimle irtibata geçtiler. Ürün verdiğimiz ülkelerden mevcut müşterilerimiz dışında yeni firmalardan da talepler geldi." dedi.

Gültekin, Çin ürünlerine göre Türk mallarının kaliteli olduğuna ve arada fiyat farkı olduğunu belirterek, talep gelen firmalara ürünleri için fiyat verdiklerini ve dönüş beklediklerini açıkladı.

Coronavirüs salgını ve Brexit süreci sonrasında İngiltere'den yoğun talep aldıklarını belirten Gültekin, "Biz daha çok Afrika ve Güney Amerika'ya yönelmek istiyoruz. Oralarda da belli üretim var ama bizimki gibi değil." şeklinde konuştu.

Gültekin, Türkiye'nin "Avrupa'nın Çin'i" benzeri olduğunu ifad ederek, Çin'e kıyasla daha kaliteli ürün isteyen Avrupalının Türkiye'den alım yaptığını belirtti

Türkiye'nin Çin'den ham madde ithal ettiğini hatırlatan Gültekin, sözlerini şu ifadelerle sürdürdü:

"Coronavirüs salgını sonrası Türkiye'deki üreticiler tedbir almaya başladı. Ham madde bulamama konusunda tedirginlik var. Çünkü aynı ham madde Avrupa'da 2-3 katı fiyata satılıyor. Elinde malı olan piyasaya sürmüyor, en büyük sıkıntı o. Özellikle virüsten sonra maske fiyatlarının fahiş şekilde arttığını hepimiz gördük. Tekstilde üretim yaptığımız için müşterilerim maske üretmem konusunda da benimle iletişime geçti. Biz, Fransa, Avusturya, Almanya, Fas, Tunus, Cezayir ve Mısır'ın da aralarında olduğu 38 ülkeye ihracat yapıyoruz. Kovid-19 ile birlikte Tacikistan, Azerbaycan, Fransa, Rusya, Kuveyt gibi ülkelerden talep geldi. Tacikistan'a ilk satışı gerçekleştirdik, Kuveyt'e mal hazırlıyoruz."

"Para kazanma değil, pazarı yakalama fırsatı"

Gültekin, coronavirüs salgını sonrasında ticarette meydana gelen talebin fırsat olduğuna vurgu yaparak, bu durumun iyi değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.

Coronavirüs salgınının para kazanmaktan ziyade pazarı yakalama imkanı olduğunun altını çizen Gültekin, şu ifadeleri kullandı:

"Yeni müşteriler ürünlerimizi tanıyacak ve kalitemizi görecek, bizim ürünlerimizi test edecek. Planlarımızı uzun vadede kazanım elde etmek adına yapmalıyız, kısa vadeli bakmamalıyız. Ticaretimizin ve yeni kazandığımız pazarın sürekliliğini artırmak için çalışmalıyız. Şirketimizde 80 kişi istihdam ediyoruz. Kovid-19 salgınından sonra siparişlere yetişemiyoruz. Bu nedenle istihdamda yüzde 20'lik bir artış yapmayı düşünüyoruz."

Daha önceki müşterilerinin de siparişlerini artırdığını ifade eden Gültekin, "Salgın öncesinde bir konteyner ürün alan bunu 2 konteynere çıkardı. Bu ortamda büyük paralar kazanmak yerine Türk malını, kalitemizi tanıtmamız ve hızlı servisimizi kanıtlamamız gerekiyor. Bu şekilde müşteri ağımızı genişletmeliyiz." değerlendirmesini yaptı.

Gültekin, bu zaman zarfında cirolarında yüzde 15-20 artış umduklarını da ifadelerine ekledi.


DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal