İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü oluşturduğu raporlar, İstanbul Ulaşım Ana Planı'nda ifade edilen, 'motorlu araç trafiğinin azaltılması, toplu taşıma altyapısının iyileştirilmesi ve ulaşım isteğinin özel araçlardan toplu taşıma araçlarına geçmesi genel hedefiyle ile tutarlı, kentin tümüyle yaşanabilir bir çevrenin inşa edilmesi' için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı ve Raylı Sistem Projeler Müdürlüğü tarafından ihalesi gerçekleşen Sabiha Gökçen Havalimanı-Kurtköy Kavşağı Raylı Sistem Metro Hattı'na yönelik daha önce planlanan nazım imar hazırlıklarının değiştirilmesini istedi.

Ulaşım Planlama Müdürlüğü'nün isteği, Ulaşım Trafik ile İmar ve Bayındırlık komisyonlarında olumlu bir şekilde karşılandı. Büyükşehir Belediye Meclisi, 'Raylı Toplu Taşıma Hattı', 'Raylı Toplu Taşıma İstasyonu, 'İstasyonu Koruma Alan Sınırı' ve 'Raylı Toplu Taşıma İstasyonu Yerüstü Yapı Alanı' gibi eklentilerle tekrardan hazırlanması istenen imar değişikliği teklifini yerinde buldu.

Belediye Meclisi, Pendik-Kaynarca'dan Sabiha Gökçen Havalimanı'na uzanacak metro hattının, buradan da Kurtköy Kavşağı'ndaki Viaport adlı alışveriş merkezi ve arkasındaki konutlara kadar uzatacak imar planı değişikliği onay gördü.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.