Kur bahanesiyle Ağustosta fiyatları hakkından fazla yükselten market ve markalar, dolardaki düşüşle yeniden indirime başlıyor. Ancak dolar yüzde 35 inerken, indirimler yüzde 10’u geçmeyecek. Ağustosta başlayan kur saldırısının sonrasında fiyatları uçuk oranda artıran market ve markalar dolarda son zamanlarda yaşanan düşüşle beraber indirimi tekrar gündemlerine aldı. Ancak dolar Ağustostan beri yüzde 35 iniş yaparken, bu bahaneyle fiyatları yükselten marketler aynı oranda indirime yaklaşmıyor. Sadece bazı ürünlerde yüzde 10'luk indirim yapılıyor.

EN AZ İNDİRİM 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Mustafa Altunbilek, "Kura bağımlı yani ithal edilen selüloz sebebiyle tuvalet kağıtları, bebek bezleri ve hijyen grubunda ciddi bir ücret artışı olmuştu. Doların düşmesiyle beraber bu grupta gelecek hafta itibarıyla ücretlerde en az yüzde 10 indirim olur." sözlerini kullandı. Edinilen bilgilere göre, hijyen markalarındaki indirimin yüzde 10, aynı ürünlerin market markalarında ise yüzde 20 gibi bir indirime gidilmesi planlanıyor.

TÜKETİCİLER TEPKİLİ

Tüketiciler ise doları bahane ederek fiyat yükselten marketlerin kur inerken indirime gitmemelerine kızgın. Alışverişlerini ucuzluk sitelerine yönelten tüketiciler özellikle hijyen malzemelerindeki fiyatların uçukluğundan muzdarip. Marketlerde selüloz hammaddeli ürünlerin ücretleri cep yakıyor. 24'lü tuvalet kağıtlarının fiyatları 57 TL'yi bulurken, 16'lı olanlar 35 TL'ye yükseldi. Bebek bezlerinde de durum aynı. 42'li bebek bezinin fiyatı 83 TL'yi buldu.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.