Soğuk havaların ülke genelinde etkisini yükseltmesi, her sene olduğu gibi bu senede kış lastiklerini gündeme getirdi. Sıcaklıkların 7 derecenin altına indiği yerlerde kullanılması tavsiye edilen kış lastiklerinin 1 Aralık tarihinden itibaren ticari araçlar için zorunlu hale gelecek olması ise, gözleri bu lastiklerin fiyatlarına çevirdi.

Kış lastiklerinin, olumsuz hava şartlarında suda kayma riskini azaltması ve ıslak yollar üzerinde fren mesafesini azaltması, kuşkusuz trafik güvenliğini yükseltiyor. Söz konusu lastiklerin silika karışımlarının yaz lastiklerinden farklı ve daha maliyetli olması ise, fiyatların da en az yüzde 10 kadar daha pahalı olmasına sebep oluyor.

Türkiye'de pek fazla firma araç lastiği üretimi yapıyor. Yerli üretime rağmen hammaddenin ithal ediliyor olması ise, girdi maliyetleri dövizle belirlenen lastiklerin fiyatlarını yükseltiyor.

FİYATLAR YÜZDE 50 YÜKSELDİ

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Ekim 2018 itibariyle Türkiye'de satılan araçların yüzde 80'den fazlasını A, B ve C segment araçlar oluşturuyor. Sadece C-segment otomobiller ise toplam pazarın yüzde 55'ine denk geliyor.

Söz konusu durum, ülkede satılan otomobillerin büyük çoğunluğunun üzerinde 16 inc ebadında lastik bulunduğunu gösteriyor. Türkiye'de en çok satılan lastik ölçülerinden biri olan 205 55 R16 boyutundaki kış lastiği son zamanlarda 400 liradan satılıyor. Yerli bir markanın ürettiği aynı kış lastiğinin geçtiğimiz seneki fiyatı ise 288 TL idi. Rakamlar 16 inc boyutundaki yerli kış lastiğinde bu yıl fiyatların yüzde 40 daha yüksek olduğunu gösteriyor.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.