Çinli Bilim İnsanları Bakırdan Altın Üretti

Çinli bilim insanları tüm dünyayı şaşırtan bir buluşa imza attı. Farklı işlemler yapan bilim insanları bakırdan altın elde etti.

27.12.2018-16:47 - (Son Güncelleme: 27.12.2018-16:38) Çinli Bilim İnsanları Bakırdan Altın Üretti

Çinli bilim insanlarından kurulu bir grup bilim insanı bakırı hemen hemen altına eş değer bir metale çevirdi. Bilim dergisi Science Advances'ta olan makaleye göre Profesör Sun Jian önderliğindeki ekip bakırı yüksek sıcaklıkta ve elektrikle yüklenmiş argon gazına maruz bıraktı.

KÖMÜRÜ ALKOLE DÖNÜŞTÜRMEK İÇİN KATALİZÖR OLARAK KULLANILDI

Hızla hareket eden iyonlaşmış parçacıkların bakır atomlarıyla çarpışması sonrasında soğuyan ve sıkıştırılan atomlar, bir cihaz üstünde bir araya geldi ve tanecikleri bir bakterinin binde biri küçüklüğünde ince bir tabaka oluştu. Sonrasında bu tabakayı bir reaksiyon odasına alan bilim insanları, bu maddeyi yalnızca değerli metallerin yapabileceği bir süreç olan kömürü alkole çevirmek için bir katalizör olarak kullandı.

ALTIN VE GÜMÜŞ GİBİ DEĞERLİ MADENLERİN YERİNİ ALABİLİR

Deney neticesinde bakırdan alınan bu yeni tabakanın nano parçacıklarının bu dönemde altın ve gümüşe benzer biçimde katalizör olarak işlem gördüğüne şahit oldu. Mesele ile alakalı açıklama yapan uzmanlar bakırdan alınan bu yeni maddenin elektronik cihazların üretim sürecinde, altın ve gümüş gibi değerli madenlerin yerini alabileceğini söylüyor.

Son Dakika Dünya Haberleri için aşağı kaydırın.