Bamya Tohumunun Faydaları Nelerdir?

Bamya tohumu, B ve C vitaminleri yönünden potasyum, demir, kalsiyum gibi mineraller bakımından oldukça zengin bir besin. Bamya tohumu faydaları nelerdir? Bamya tohumu nasıl tüketilmelidir? İşte bamya tohumunun mucizevi faydaları...

05.03.2021-16:26 - (Son Güncelleme: 05.03.2021-16:26)Bamya Tohumunun Faydaları Nelerdir?

Bamya, pamuk ailesinden bir bitki. B ve C vitamini, potasyum, folik asit, demir, çinko ve kalsiyum açısından zengin bir besin. Eğer bamyayı sevmeyen biriyseniz, bamyanın tohumundan faydalanabilirsiniz.  

BAMYA TOHUMUNUN FAYDALARI 

-Mideyi korur.  

-Karaciğeri korumaya yardımcı olur.  

-Kolon kanserinin önlenmesinde yardımcı olur.  

-Lif oranı yüksek bir gıda olması nedeniyle uzun süre tok tutar.  

-Vücudun kan şekeri oranını düzenler.  

-Hızlı kilo vermeye yardımcı olur.  

-Antioksidan özelliği var.  

-Sindirime yardımcı olur.  

-Kan şekerini düşürmeye yardımcı olur.  

-Hafızayı kuvvetlendirir.  

-İnsülin duyarlılığını artırır.  

-Kabızlığı gidermeye yardımcıdır.  

-Astım ve bronşit gibi hastalıkların iyileşme sürecine destek olur.  

-Hafızayı ve konsantrasyonu güçlendirici bir etki oluşturur.  

-Bağırsakların temizlenmesine yardımcı olur. 

BAMYA TOHUMU NASIL TÜKETİLMELİDİR?

Suda bekletme: Bamya tohumunu suda bir gece bekletip ertesi gün kaynayana kadar ateşte tutup daha sonrasında ılık olarak içebilirsiniz. 

Kurutma ya da kavurma: Limon kabuğu rendesiyle beraber toz haline getirip tüketmeniz de oldukça faydalı olacaktır. Bunun için önce fırında veya güneşte kurutmalısınız. 

Sulu yemeklere dahil etme: Çorba ve sulu yemeklerinize bamyanın tohumlarını ekleyebilirsiniz. 

Kahve gibi tüketme: Bamya tohumlarını tıpkı kahve çekirdeklerini çeker gibi temiz bir öğütücüden çekerek toz haline getirebilir ve bu şekilde french press'in içine koyup üzerine sıcak su ekleyerek kahve demler gibi demleyebilirsiniz. 

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR