Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu,vatandaşları uyardı. Uzmanlar Sonbahar'da hava sıcaklıkların 0,5 ila 1 derece artacağını belirtti.

Öte yandan Aşırı sıcakların ve yoğun nemin nefes aldırmadığı zamanlarda sağlığımızdan olmamak için tükettiğimiz besinler ve içeceklerden vücudumuzu serin tutmaya dek almamız gereken birçok önlem bulunmaktadır.

Öte yandan sadece kronik hastalar, yaşlılar, hamileler ve çocukları değil sağlıklı kişileri bile tehdit eden aşırı sıcaklar; baş ağrısından bilinç bozukluklarına, kusmadan baş dönmesine hatta beyin kanaması ve kalp krizine dek birçok tehlikeye yol açabiliyor! Bu sebeple aşırı yaz sıcaklarında uymanız gereken kuralları sizler için sıraladık;

DUŞ ALMAYI İHMAL ETMEYİN

Vücut ısısının yükselmemesi için sık sık duş alın. Bu mümkün değilse de ellerinizi, ayaklarınızı, yüzünüzü ve ensenizi sık sık çok soğuk olmayan suyla ıslatın. Çok soğuk suyla yıkarsak kas ağrıları hatta kimi zaman zatürreye kadar gidebilecek durumlar ortaya çıkabilir.

ÇAY VE KAHVEYİ ÖLÇÜLÜ TÜKETİN

Aşırı sıcaklarda en doğrusu daha ılık içecekler tüketmektir.

BOL SEBZE VE ÖLÇÜLÜ BİR ŞEKİLDE MEYVE TÜKETİN

Sıcak havalarda hem vücut direncini arttırmak hem de vücudun vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamak için sebze ve meyve tüketmeyi ihmal etmeyin. Sebze ve meyveler aynı zamanda su içeriği yüksek besinler olduğundan, vücudun su alımını desteklemesi açısından da önemli. Ancak karpuz, kavun, şeftali gibi yaz meyveleri şeker de içerdiği için ölçülü tüketmek gerekiyor.

İSTANBUL’DA 5 GÜNLÜK HAVA DURUMU TAHMİNİ:

hava-durumu