Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Ankara’da meydana gelen sayaç tartışmasına yönelik, “Müşteriden sayaç veya sayaç değişim bedeli talep edilemez” uyarısında bulundu. Ankara’da ortalama 950 bin adet ön ödemeli sayaç kullanan tüketici bulunduğunu ifade eden EPDK, bu sayaçların elektronik kitlerinin sürekli arıza çıkarması, pil sorunları yaşanması, kart manyetiklerinin sık sık bozulması gibi sebeplerle yeni sayaçlarla değiştirilmesi gerektiğini belirtti.

EPDK, doğalgaz dağıtım şirketleri tarafından 20 senesini tamamlayan sayaçların, müşterinin talebi olmadan yenileri ile değiştirilmesinin mevzuata uygun olduğunu ifade etti. Kurum tarafından yapılan açıklamada, “14 senesini doldurmuş sayaçlar da ‘tamir edilemez ve kullanılamaz hale gelmesi halinde’ müşteri talebi aranmaksızın yenileri ile değiştirilebilmektedir. Yeni sayaçlar dağıtım şirketlerinin mülkiyetindedir. Bu nedenle müşteriden sayaç bedeli veya sayaç değişim bedeli kesinlikle talep edilemez” şeklinde uyardı.

Ön ödemeliden faturalı sayaca geçişte istenilen ücretin “Sayaç ücreti” değil “Güvence bedeli” olduğuna dikkat çeken EPDK, aboneliklerin sonlandırıldığı anda dağıtım şirketinin bu bedeli enflasyon oranında güncelleyerek geri ödemek zorunda olduğunu vurguladı. EPDK, şu bilgileri paylaştı:

“Başkentgaz tarafından ön ödemeli sayaçların faturalı sayaçlar ile değiştirilmesi konusunda yürütülen tüm süreçler kurumumuz tarafından yakından izlenmekte ve denetlenmektedir. Şimdiye kadar bu sebeple hiçbir abonenin gaz arzı durdurulmamıştır. Mevzuatta tanımlanan gaz kesilmesini gerektiren durumlar (borcunu ödememe, usulsüz ve kaçak kullanım vb.) haricinde hiçbir tüketicimizin gaz arzının durdurulması mümkün değildir. Vatandaşlarımız aksi bir durumla karşılaşmaları halinde EPDK resmi internet sitesindeki tüketici şikâyetleri müracat edebilir. Kurumumuz mevzuata aykırı uygulamaların tespiti durumunda yasal süreci başlatacak ve vatandaşlarımızın mağdur edilmesine izin vermeyecektir.”