Sıcak havaya rağmen düzenli bir uyku için bir takım önlemlerin alınması kafi olabiliyor. Memorial Ankara Hastanesi Nöroloji Bölümü’nden Doç. Dr. Funda Uysal Tan, sıcak havalarda kaiteli uyku için dikkat edilmesi unsurlar hakkında bilgi verdi.

HEM SICAK HAVA HEM UYKUSUZLUK DÜZENİNİZİ MAHVEDEBİLİR

Yaz sıcakları sebebiyle pek çok birey uyku ile ilgili sıkıntılar yaşamaktadır. Yatakta kıvranıp durmak, gözünü kapatıp uykuya dalmaya çalışmak, her kişinin iş ve sosyal hayatını negatif etkilemektedir. Sağlıklı ve kaliteli bir uyku için normalde ortalama 37 civarı olan vücut sıcaklığının, uyku esnasında 1-2 derece civarında düşmesi gerekir.Fakat yaz aylarında hem sıcaklığın hem de nem oranının yüksek olması sebebiyle vücut sıcaklığı da ideal seviyeye gelemeyebilir. Bu durumun sonucunda uykusuzluk durumu ortaya çıkıyor.

İŞ HAYATINDAKİ BAŞARI DÜŞÜYOR VE KAZA RİSKİ ARTIYOR

Kaliteli uyku çekilemediği için ertesi sabah da dikkat zedelenmesi, yorgunluk ve konsantrasyon bozukluğu ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle iş performansı düşüp hatta trafik kazaları için risk artmaktadır. Bu sebeble uykusuzluk konusunda mutlaka gerekli önlemler alınmalı, gerekirse konu ile ilgili bir uzmana başvurulmalıdır.