Türkiye Bankalar Birliği (TBB) tarafından yapılan açıklamada, müşterilerin, kendilerini banka görevlisi şeklinde tanıtarak aradıklarını, farklı şekillerde ikna ettikleri kişilerin kimlik ve kart bilgileriyle beraber şifrelerin doğrudan veya tuşlama yolu ile istedikleri ifade edildi.

Açıklamada, banka numaralarına benzer numaraları kullanarak gönderilen kısa mesaj, e-posta ve sosyal medya mesajlarıyla da istenen bilgilerin alınarak müşterilerin bu yolla kandırıldığına dikkat çekildi.

Müşterileri inandırmak amacı ile promosyon verileceği, para iadesi yapılacağı, banka hesaplarında problem olduğu, bu problemlerin çözüleceği ve bilgilerinin güncelleneceği şekilde ifadeler kullanıldı.

KREDİ KARTI KULLANANLAR DİKKAT

Bankalararası Kart Merkezi (BKM), sosyal medyada çok sayıda güvenilir markanın unvan, logo ve benzeri kurumsal kimlik bilgileri kullandığını ve internet siteleri taklit edilerek sahte kampanya kurgulayarak dolandırıcılık işlemi yapıldığını duyurdu. Ve kredi kartı kullananları uyardı.

Öte yandan Toplu ulaşım araçları gibi kalabalık ortamlarda yanınıza yaklaşan hırsızlar rakamı önceden girdiği ufak rakamları, pos cihazını size yaklaştırarak temassız özellik sayesinde çekiyor.

Toplu taşıma araçları gibi kalabalık yerlerde yanınıza yaklaşan dolandırıcılar tutarı önceden girdiği ufak rakamlar, pos cihazını size yaklaştırarak temassız özellik sayesinde çekebilmekte.