Restoranda sipariş alınmasını beklerken bir mobil uygulama geliştirmeye karar veren 28 yaşındaki yazılımcı, "Eatsy" ismini koyduğu uygulamayla restoran ve kafelerde yoğunluk sebebiyle yaşanan sipariş sorunlarını ortadan kaldırmayı amaçlıyor.

İstanbul'da bir yazılım firmasında çalışan Orhan Ekinci, bir restoranda siparişinin gelmesini beklerken, bu işlemi hızlandıracak, "sanal garson" olarak adlandırılanbilecek bir mobil uygulama geliştirmeye karar verdi. Çalıştığı firmadan ayrılan ve 4 arkadaşıyla çalışmalara başlayan Ekinci, 8 ayın sonunda "Eatsy" ismini koyduğu mobil uygulamayı geliştirmeyi başardı.

Ekinci ve arkadaşlarının geliştirdiği "Eatsy"yi akıllı telefonlarına indiren kullanıcılar, harita üzerinden gördükleri işletmelerin menülerinden istedikleri yemeği sipariş edebiliyor, yemeğin kalori miktarını görebiliyor, yapımı süren yemeklerinin mutfaktaki durumunu öğrenebiliyor ve hesaplarını mobil uygulama üzerinden ödeyebiliyor.
Çoklu dil desteği de sağlayan uygulama, test aşamalarının ardından ekim ayında IOS ve Android telefonlar için sanal marketlerde yerini alacak.

SİPARİŞ BEKLEME DERDİNE SON


Projenin hikayesini AA muhabirine anlatan Orhan Ekinci, tüketicilerin özellikle öğle saatlerinde restoran ve kafelerde sıra bekleme sıkıntısını ortadan kaldırmak için kolları sıvadığını ifade etti.

Birçok işletmenin menülerinde yeterli bilgi olmadığını ve yoğunluk nedeniyle garsonların eksik sipariş aldığını anımsatan Ekinci, "Bir gün ben de bunu yaşarken 'Niye böyle bir uygulama yok?' diye düşündüm. Sonra araştırdım ve 'Artık bunu başkasının yapmasını beklemeyelim, biz yapalım' dedim. 'Bu uygulamada neler olabilir, ne tür veriler toplayabiliriz' diye araştırma yaptım ve benzer uygulamaları inceledim. Bluetooth teknolojisi sayesinde kullanıcılardan aslında çok fazla veri alabileceğimizi, ciddi ödeme kolaylığı sağlayabileceğimizi ve birçok işletmeye kolaylıklar sağlayabileceğimizi fark ettim." dedi.