Instagram artık bu konuda bir açıklamanın vakti geldiğini söylüyor. Bu nedenle bir fotoğraf paylaştığı için firmadan ücret alan kullanıcıların, bu durumu ayan beyan söylemesini sağlayacak bir araç programladı. Sunulan bir yazıda “Sağlıklı bir grup vatandaş, ücretli ortaklıklar ibaresinde açık ve tutarlı bir yol izlemelidir.” denildi.

ŞEFFAFLIK ŞART

Şeffaflık gerçekten de gerekli. Çünkü, 400 Instagram fenomeni tarafından reklamı yapılarak satılan lüks müzik ve plaj festivali, gerçekte hayatta toprakta, ıslak çadırlar ve katlanır sandalyelerle hazırlandığı normal bir etkinlik olduğu belli; tüm bunların kimin sorumluluğu altında bilmek çok daha basit olurdu. Böylece Instagram fenomenleri de isimlerinin böyle bir rezillikle hatırlanmasını bir bakıma kurtulabilirdi.

REKLAMLAR İÇİN AYRI BİR ARAÇ

Sosyal medya kullanıcısı hesabını bilgi vermenin dışında, reklamlı iletiler için ayrı bir program olması artık gönderiyi gönderen kişinin de #sponsorlu ya da #reklam gibi etiketler kullanmasının da önüne geçecek gibi duruyor. Böylece hem reklamcılar hem de içeriği paylaşan bireyler, takip edenlere daha fazla bilgi verebilecek.