Fransa’da kamu malı olarak idare edilen tren operatörü SNCF firması, raylı sistem için sürücü olmadan yüksek hızlı tren imalatı için elleri sıvadı.

SÜRÜCÜSÜZ YHT’LER 2023 HİZMETE BAŞLAYACAK

Kondüktörsüz TGV’ler, yarıdan fazlası saatte 320 km hızla giden uluslararası alanda en hızlı araçların bazısı otonom hareket etme niteliği gelecek. Örnek trenin 2019 senesinde testleri başlanan tasarlanıyor ve başlangıçta bu trenler sadece kargo taşımak için kullanılıyor. 2023 senesinde Paris ve güneydoğu Fransa arasında raylarda yolcu taşınmayı başlayacağı duyuruldu.

TAMAMIYLA OTONOM OLMAYACAK

Yine de SNCF’nin trenleri tam otonom olmayacak. Acil durumlarda treni devralma işlemi için kondüktörler bulundurulacak, ihtiyaç halinde trenlerde insanlardan oluşan bir ekip de bulundurulacak

ENGEL TESPİTİ YAPABİLECEK

Yarı otonom TGV’ler, raylardaki engelleri tespit etmek ve gerekirse otomatik olarak fren yapmak için sensörlert takılacak. Bu, yeni otomobillerin birçoğunda kullanılan engelden kaçınma teknolojisine oldukça benzetiliyor.

SNCF Başkan Yardımcısı Matthieu Chabanel, FranceInfo’ya yaptığı açıklamada, uçaktaki sistemlerle karşılaştırarak trenlerin kondüktörleri yavaş yavaş ortadan kesmeyi amaçlandığı belirtti ve “Uçaklarda her zaman bir pilot var ancak uçak otomat tarafından kullanılır.” Dile getirdi.