Beslenme uzmanlarının bir zamanlar 'zararlı' olarak gösterdikleri bazı yiyecekleri sağlıklı kalmak adına görmezden geliyoruz. Fakat dengeli bir diyet, yalnızca sebze ve az yağlı kibrit kutusu büyüklüğündeki bir peynirde ibaret değil. İşte sağlıklı kalmak için günlük beslenmenize yeniden ekleyeceğiniz gıdalar.

PATATES VE MISIR

Patateste çok miktarda kalsiyum, sodyum, vitamin C ve D ve lif bulunur. Lif, besleyici maddeleri dağıtarak, sindirim sisteminin normal şekilde çalışmasını ve uzun süreli doyma hissi vererek kilo kaybına yardımcı olur. Kandaki kolesterol seviyesini düşürür ve bağışıklık sistemini güçlendirir.

KAKAO

Kakao, kalsiyum ve potasyum içerir. Kemiklerinizi güçlendirmeye, kardiyovasküler sistemin iyi çalışmasınısağlamaya, sinir sistemini desteklemeye ve kas kasılmalarını engellemeye yardımcı olurlar. Enerjiyi arttırmaya yardımcı olur ve cildi canlandırır. Sinir sisteminin normal çalışması için de gereklidir.

ANTEP FISTIĞI

Antepfıstığı , E vitamini sayesinde kalbinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur. Bu maddeler arterleri esnek tutar ve normal kan değerlerini korumaya yardım eder. Antep fıstığında bulunan çok miktarda antioksidan, cildi yaşlanmaya karşı korur. Düzenli tüketimle birlikte görme kaybı riskini azaltır.

KETÇAP

Domates ketçabı kanserli hücrelerin gelişimini önleyen yüksek miktarda likopen içerir. Damarlarda yağ oksidasyonunu engeller ve kalp rahatsızlığı riskini azaltır. A vitamini, görme düzeyini artırmaya yardımcı olur ve körlüğü önleme açısından önemlidir.

TEREYAĞI

Tereyağı, vücudumuz için çok önemli yağ asitleri kaynağıdır. Son araştırmalar , tereyağının kardiyovasküler hastalıkların gelişme riski ile ilgisi olmadığını ve sağlığımızı tehdit etmediğini göstermektedir.