Vitamin eksikliği yaşayıp yaşamadığını anlamak için yüzünüze daha dikkatli bakın. Özellikle ilkbahar aylarında yaşanılan vitamin eksikliği, yorgun ve zayıf hissetmenize neden olur. Bu durum vücudunuzu çeşitli virüslere daha açık hale getirir. Kış sonunda vitamin eksikliği de oldukça fazlalaştığından yüzünüzdeki bu değişimlerden bu rahatsızlığa yakalanıp yakalanmadığınızı anlayabilirsiniz. Fazla antibiyotik tüketiminden de meydana gelebilen bu durumu geçirebilmek adına yapmanız gereken içeriğinde vitamin bulunan besinlerden tüketmek olacaktır. 

Eğer göz çevresinde şişkinlikleriniz varsa, vücudunuzda iyot eksikliği olabilir. En yaygın iyot kaynağı tuzdur. Tuzun doğal olanını tercih etmelisiniz. Ayrıca deniz ürünleri ve süt ürünlerinde de iyot bulunur. Renksiz dudaklar, demir eksikliğinin işareti olabilir. Daha fazla kırmızı et yemeniz ve kalsiyum içerikli beslenmeniz gereklidir.

Diş eti kanamaları, C vitamini eksikliğinin göstergesi olabilir. Kuru bakliyatlar ve kırmızı biber de bol miktarda C vitamini bulunur. Bu bilgiler, vitamin eksikliğinin dolaylı belirtileridir. Eğer bu belirtilere sahip olduğunuzu düşünüyorsanız uzman bir doktor yardımına başvurmanız sağlığınız açısından da oldukça faydalı olacaktır.