Uzmanlar yaptıkları araştırmalar ışığında çocukluktan itibaren kalsiyum içeren gıdalarla beslenen insanlarda yüksek tansiyon riskinin daha az görüldüğü tespit edilmiştir. Bu durumda süt ve yoğurt tüketiminin arttırılması tansiyon hastalığına yakalanmayı büyük ölçüde önlemektedir. Bunun yanı sıra kemiklerin beslenmesine de katkıda bulunan kalsiyum içerikli besinler vücudumuz için oldukça faydalıdır.

Özellikle az yağlı ve kalsiyum içeren besinlerin tüketilmesi tansiyonu önlemekle kalmıyor bunun yanında kemik gelişiminde de büyük rol oynuyor.Meyve sebze ağırlıklı beslenme düzenlerinde bu listeye kalsiyumun da eklenmesiyle birlikte daha zinde fit ve hastalıksız bir vücuda sahip olabiliyoruz. Bu durumun en önemli sebeplerinden bir tanesi de kemik gelişimine büyük oranda katkıda bulunması oluyor. Şekerli gıdaların da aynı oranda hayatımızdan çıkarılması gerekiyor. Özellikle içeriğindeki şeker açısından fazla olan besinlerden uzak durularak düzenl, ve sağlıklı bir hayatın kapılarını aralayabilirsiniz. Meyve tüketiminde de dikkatli olunması gerekiyor. Özellikle içeriğinde şeker barındırdıkları için diyabet hastaları gibi tansiyon hastalarının da çok fazla tüketmesi sonucunda bu durum istenmeyen sonuçlar doğurabiliyor.