Çoğumuz yemek yerken ve yemek sonrasında yaptığımız alışkanlıkların farkında bile olmayız. Özellikle yemek yedikten sonra uyumak gibi bir alışkanlık edindiyseniz bu alışkanlığınızdan en kısa süre içerisinde vazgeçmeniz gerekiyor. Yemek yedikten sonra meyve tüketmek de  oldukça zararlıdır. O yüzden meyve tüketimini yemekten bir saat önce veya yemekten 3 saat sonra tüketmek daha sağlıklı olacaktır.

Yemekten sonra çay tüketilmeside sindirim sorunlarını giderecektir. kemer gevşetme hareketi de yemek yedikten sonra yapılması midenin rahatlaması açısından oldukça önemlidir. Yemekten sonra hemen yürüme egzersizi yapmak da  doğru olmamakla beraber bu durum mide spazmlarına da yol açabilir. Yürüme eylemi yediğimiz yemeklerin faydalarını almamıza engel olurken sanki hiç yemek yememiş gibi olmamıza sebep olmaktadır. Yemek yedikten sonra banyo yapmak da egzersizlerle aynı etkiyi yaratacağından yemek yedikten sonra banyo yapılması  bünyemiz için oldukça zararlıdır. Bir diğer alışkanlığımızda yemek sonrası sigar aiçmek olmaktadır. Bu alışkanlıktan vazgeçmek vücut sağlığınız için oldukça faydalı bir alışkanlık olacaktır. Bu alışkanlığı giderebilmek adına yemek sonrasında farklı ilgi alanlarına yönelebilirsiniz.