Ne giyseniz yakışmaz, oturup kalkmak hatta bazen ayakta durmak bile zorlaşır. İşte tam da bu sebepten ötürü vücudun su tutmasını engelleyecek maddeleri sıralamak istedik. Böylelikle günleriniz kabussuz ve çok daha rahat geçebilecek. Özellikle ellerde, bileklerde ve ayaklarda görülen şişkinlikler size fiziksel olarak da rahatsızlık verebilir. Vücudun su tutması hamilelerde, yolculuk yapanlarda ve yatalak hastalarda görülebildiği gibi çeşitli rahatsızlıkların belirtisi olarak da karşımıza çıkabilir. İşte bu problemi geçirebilmeniz için yapılması gerekenler;

AVOKADO

Muz, avokado ve domates potasyum açısından oldukça yararlı ve yüksek besin değerine sahip olan gıdalardır. Potasyum idrar üretimini arttırarak iki ayrı yoldan da vücudun su tutmasını önler. Eğer vücudunuzun su tutması ile ilgili herhangi bir şikayetiniz varsa muz ya da avokado gibi gıdaları daha fazla tüketerek hem kalp sağlınızı koruyabilir hem de istenmeyen şişkinliklerinize son verebilirsiniz.

TUZ

Evet, sonuna kadar haklısınız tuzsuz yemek elbette pek keyifli değil. Hatta daha yemeği tatmadan tuz katanlardansanız bu madde sizin için çok daha zor ama sağlık ve rahat bir his ön plana çıktığında biraz dikkatli olmak gerekiyor. Yemeklerde kullandığınız tuz miktarını azalttığınızda vücudunuzun su tutmasının azaldığını fark edeceksiniz.

ALINABİLECEK ÖNLEMLER

Maydanoz da bilinen en etkili ödem söktürücüdür. Bir miktar maydanozu sapları ile birlikte kaynatıp suyunu içtiğinizde sık idrara çıktığınızı ve şişkinliğinizin yok olduğunu göreceksiniz.

Alkol, asitli içecekler ve bol kafeinden uzak durak vücudunuzun su tutmasını engelleyebilirsiniz.

Bol su tüketmek sanılanın aksine size şişkinlik vermek yerine mevcut şişkinliğinizi ve ödeminizi ortadan kaldıracaktır.

Düzenli bir egzersiz ile vücudunuzdan fazla su miktarını atabilirsiniz. Dolaşımı hızlandıracak masajlar ile ödemi hayatından çıkartabilirsiniz.