Vücudumuz vitamin eksikliğini deri, tırnaklar, göz gibi bölgelerdeki değişimlerle belli ediyor. Belirtilerin dikkate alınması durumunda hangi vitaminin eksik aldığı kolayca fark edilebiliyor. Uzmanlar, sağlıklı bir beden için vitaminlerin eksiksiz alınmasının büyük önem taşıdığını söyledi. 

GÖRMEDE SORUN, TIRNAKLARDA KIRILMA

A vitamini sağlıklı bir cilt ve kemik yapısı için önemlidir. Yaşlanma sürecini yavaşlatır, yağ depolanmasına yardımcı olur.

UYUŞUKLUK, İŞTAHSIZLIK

B12 vitamin eksikliğinde; uyuşukluk, yorgunluk, kolay hastalanma, çocuklarda iştahsızlık ve depresyon gibi problemler ortaya çıkar. 

DİŞ ETLERİNDE ÇEKİLME, KASLARDA ZAYIFLAMA

C vitamini eksikliğinde, halsizlik, geç iyileşme, ağız içinde yaralar, kemik ağrıları, kas zayıflığı, dolaşım sistemi rahatsızlıkları gibi sorunlara sebep olabiliyor.

ERKEN YAŞLANMA, KALP YORGUNLUĞU

E vitamini eksikliğinde, daha erken yaşlanma, görme bozuklukları, kansızlık, kısırlık, kalpte ve diğer kaslarda yorgunluk ve çeşitli cinsel rahatsızlıklar ortaya çıkar.

YARALARDA GEÇ İYİLEŞME

Yaralanmalarda kanın pıhtışmasını sağlayarak, fazla miktarda kan kaybı olmasını engelleyen, içerdiği antioksidan maddelerle vücudu kansere karşı koruyan, hücre yenilenmesini sağlayan ve kemik yapısını da güçlendiren K vitamini karnabahar, lahana, brokoli, fasulye, bezelye, patates, ve Brüksel lahanası gibi sebzelerde bulunur.

DUDAK YARALARI, DİLDE KIZARIKLIK

Vücuttaki asit oranını düzenleyen, sindirim sistemini düzene sokan, solunum sisteminin çalışmasına yardımcı olan B12 vitamini; süt, peynir, yoğurt, yumurta, mısır, kurubaklagiller ve yeşil sebzelerde çokça bulunuyor.