Uykuya dalmakta sıkıntı yaşıyorsanız ve geceleri sürekli aralıklarla uyanıyorsanız uykusuzluk problemi yaşıyorsunuz demektir. Uykusuzluk, özellikle yetişkin insanlarda daha çok görülen bir sıkıntıdır. Stres, depresyon, kronik ağrılar gibi sebeplerden meydana gelen uykusuzluk, gün boyu konsantrasyon bozukluğuna ve sinirli olmanıza neden olur.

İşte uykusuzluğu gidermenizde yardımcı olacak bilgiler…

Yatak odasını sadece uyumak için kullanın. Yatak odasında başka işlerle meşgul olmak, uyku kalitesini düşürür. Bununla birlikte, yatak seçimi konusunda hassas olun. Konforlu bir yatak, uyumanızı kolaylaştırır ve uyku kalitesini yükseltir

Gün içinde uyumaktan yapmaktan vazgeçin. Çünkü bu şekerleme denilen uyku, geceleri uyumanızı zorlaştırır.

Açık havada hareket edin. Doğal ışık ve bol oksijen, geceleri daha iyi uyku uyumanız için iyi gelir.

Meditasyon yapmak, uyku zamanını ve uyku kalitesini yükseltir. Bu sebeple yoga, nefes egzersizleri gibi aktiviteler rahatlamanıza ve daha iyi uyku uyumanızı sağlar. Yatmadan önce dinlendirici müzikler dinlemek de uykusuzluğunuza iyi gelecek.

Sporunuzu sabah vakitlerinde veya yatmadan en az 3 saat önce yapmaya dikkat edin. Bu saatlerde yapılan spor, uyku kalitesini yükseltir uykusuzluk probleminden kurtulmanızı sağlar.

Tütün ve ürünleri hem zararlı hem de uyku kalitenizi bozan alışkanlıklardır. Uykuya dalmanız kolay olsa bile, deliksiz bir uyku uyumanıza engel olurlar.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı doğru kaydırın.