Beslenme düzeniniz vücudunuzun devamlılığını etkileyen en büyük faktör. Tükettiğiniz besinler sadece vücudunuzun içini değil dışını da etkiliyor. Tırnak ise vücudunuzun sinyallerini size ileten aracılardan sadece biri, tırnakalrınızdaki kırılma, çatlama ve yıpranma ise size gönderilen uyarı mesajları.

DEMİR EKSİKLİĞİ İÇİN NELER YEMELİ

Karaciğer, kırmızı et, tavuk, balıketi ve yumurta

Üzüm ve pekmez

Kuru baklagiller

Kuru kayısı, kuru üzüm, kuru dut 

EN AZ 2 LİTRE SU TÜKETİN

Tırnak kırılması olan insanlar nasıl beslenmeli

Günlük su ihtiyacı kişiye göre değişir ve kiloyla doğru orantılıdır, bu yüzden günde 2 litrelik su içme limitinizi kilonuza göre arttırmanızda fayda var.

DEMİR EKSİKLİĞİ İÇİN NELER YEMELİ

Karaciğer, kırmızı et, tavuk, balıketi ve yumurta

Üzüm ve pekmez

Kuru baklagiller

Kuru kayısı, kuru üzüm, kuru dut gibi kuru meyveler

Yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, pazı)

Fındık, fıstık ve susam

KALSİYUM EKSİKLİĞİ İÇİN NELER YEMELİ?

Süt, peynir, yoğurt, brokoli, lahana ve portakal suyu

ÇİNKO EKSİKLİĞİ İÇİN NELER YEMELİ

Et, karaciğer, deniz ürünleri (özellikle istiridye), buğday tohumu, bira mayası, balkabağı çekirdeği, yumurta, toz hardal.