Yazı neredeyse ortalamak üzereyiz, sıcak havalar iyice yüzünü gösterdi ve güneş fazlasıyla cömert davranmaya devam ediyor. Sıcak havalarda sıvı kaybı arttıkça tezgahlarda da su oranı yüksek sebze ve meyveler görmeye başlıyoruz.

SEMİZOTU

Hem besleyici hem de düşük kalorili bir sebze olan semizotu genellikle bitkisel omega-3 kaynağı oluşu özelliğiyle bilinir. Semizotunun taze yaprakları diğer yeşil yapraklı sebzelere oranla daha yüksek oranda omega-3 yağ asidi içerirler. 

ŞEFTALİ

Şeftali yaz aylarının en sevilen meyvelerinden. Şeftali içerdiği antioksidanlarla kronik hastalıkları önlemeye yardımcı olur. 

ENGİNAR

Yüksek lif içeriğiyle bağırsak hareketlerini hızlandırır ve hazımsızlığı önler. Enginar yaprağının kolesterol düşürücü etkisi vardır.

KUŞKONMAZ

Kalsiyum, magnezyum ve demir içerir. İçeriğindeki folik asit sayesinde kardiyovasküler sistemin korunmasına yardımcıdır.

SARIMSAK

Kireçlenmeye karşı faydalıdır. Kolesterol düşürücü etkisi vardır. Kalp sağlığını korur. Kilo vermeye yardımcıdır. 

SOĞAN

Soğanda bulunan adenozin, pıhtı oluşumunu önleyerek kalp krizi riskini azaltır. Yüksek kan basıncını da önlemeye yardımcı olur.

BİBERİYE

İştah kesici ve kilo verdirici etkisi vardır. Kanserin önlenmesinde çok güçlü bir bitkidir. Hafızayı güçlendirir. Alerji ve enfeksiyonu önler. Bağışıklık sistemini güçlendirir.