Su içmek hayati bir önem taşıdığı gibi aynı zamanda insanları sosyo-psikolojik açıdan da oldukça fazla etkileyen unsurlardan bir tanesidir. Her ne kadar suyun yararlarını saymakla bitiremesek de su içme alışkanlığı kazanmak kimimiz için gerçekten oldukça zor. Su içmeyi gün içerisinde oldukça bol olmak üzere alışkanlık haline getirebilmek de gerekiyor. Su içmeyi alışkanlık haline getiremediği için hala günlük su tüketim miktarının çok altında kalan kişilerin olduğunun da farkındayız. Daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam için su içme alışkanlığını kazanmanın yollarını keşfetmek ve bunu hayatınızda uygulamanız hayatınıza sağlıklı devam edebilmeniz için de oldukça önemlidir.

HANGİ SAAT ARALIKLARINDA SU İÇİLMELİDİR?

Sabah uyanır uyanmaz güne bir bardak su ile başlarsanız hem metabolizmanızı çalıştırmaya başlamış olacaksınız. Böylece iç organlarınız aktive olmuş olacak. Sabah güne kahve ve çay ile başlamak yerine su ile başlamayı alışkanlık haline getirmelisiniz.

Yemeklerden önce içeceğiniz bir bardak su hazmı kolaylaştırmak adına etkili olacaktır.

Banyo yapmadan önce içeceğiniz bir bardak su kan basıncınızı düzenlemede yardımcı olur.

Yatmadan önce içeceğiniz bir bardak su kalp krizi riskini düşürür.

MASA BAŞI İŞ YAPIYORSANIZ...

Masanızın üzerine mutlaka 1,5 litrelik pet şişe ya da sürahi koyarak suyun sürekli elinizin altında olmasını sağlayabilirsiniz. 

ARABADA ÇOK ZAMAN GEÇİREN İNSANLAR İÇİN SU İÇME ALIŞKANLIĞI EDİNME

İşiniz sürekli araçla bir yerden başka bir yere gitmekse ve bu tempoda kendinizi su içmeyi unuturken buluyorsanız mutlaka arabanın içinde ya da bagajınızda su bulundurun. 

SU İÇMEKTEN PEK HOŞLANMIYOR VE SÜREKLİ UNUTUYORSANIZ...

Özellikle su tüketmeyi pek sevmiyor ve midenizin bulandığını hissediyorsanız içerisine içmekten daha çok hoşlanacağınız aromalar veya meyve özleri de katabilirsiniz. Tek yapmanız gereken yeteri kadar suyunuza katacağınız biraz aroma... Sonrasında günlük olarak ideal su tüketme miktarına da ulaşmış olacaksınız.