Sıcak hava dalgası hem sıcaklığı hem de nemi artırdığı için birçok hastalığı tetiklediği gibi uyku bozukluklarına da yol açıyor. Sıcak hava dalgası hem sıcaklığı hem de nemi artırdığı için birçok hastalığı tetiklediği gibi uyku bozukluklarına da yol açıyor.

İyi ve kaliteli bir uyku için normalde ortalama 30 derecenin üstünde olan vücut sıcaklığının, uyku sırasında bir kaç derece kadar düşmesi gerekiyor. Fakat havalar aşırı sıcak olunca bu vücut sıcaklığının düşmesi de çok az oluyor. Bu da insanlarda kimi durumlarda tıpta uykuya dalmak ve uykuyu sürdürmekte güçlük olarak tanımlanan uyku problemlerine sebebiyet veriyor.

Çay ve kahve tüketimi, uykudan en az 2 saat önce bırakılmalı. Sıcak havalarda özellikle yatmadan önce aşırı çay ve kahve içilmesi uyku kalitesini bozuyor. Toplumumuzun sıkça tükettiği çayda bulunan bir maddenin nefes açıcı özelliği vardır ama bu madde çarpıntı da yapabiliyor ve aynı zamanda da uyku bozukluklarına sebep oluyor.

Yine kahvede bulunan kafeinin de uyarıcı etkiye sahip olduğu için uyku kaçırdığını söyleyebiliriz. Dolayısıyla özellikle bu mevsimde ve sıcaklarda uykudan en az 2 saat önce bu içecekleri içmeyi kesmek şart.