Semizotu içeriğindeki zengin demir miktarıyla dikkat çekerken bu yeşilliğin düzenli tüketilmesi sonucunda kemikler güçleniyor ve kansızlık problemi son buluyor. Bu yeşilliği hiç pişirmeden yoğurt ilavesiyle yapacağınız salatalarla tüketebilirsiniz. 

İçerisinde bol miktarda protein, karbonhidrat, kalsiyum, sodyum, potasyum, B1, B2 ve B6 vitaminleri bulunur.

İçerdiği omega 3 doymamış yağlar, balıklarınkiyle kıyaslanabilecek düzeydedir. Bu nedenle semizotu, sizi kansere karşı korur.

Gut hastalığına, baş ağrısı ve bedendeki diğer ağrılara iyi gelir.

Böbrekteki kum ve taşı döker.

Kilo vermekte etkilidir.

İçerdiği yüksek oranlı lifiyle kabızlığa iyi gelir.

Mide ve bağırsak hastalıklarında faydalıdır.

Kanın pıhtılaşmasını kolaylaştırıcı etkisi nedeniyle özellikle iç kanamaları durdurarak kan akışını hızlandırmaktadır.

Sıcak yaz aylarında bol bol tüketebileceğiniz bu yeşilliği sofralarınızdan eksik etmemeniz için bir çok sebep sıralayabiliriz. Uzmanlar, semizotu, yeşil salata olarak yenirse faydasının fazla olduğunu ifade ediyor. Özellikle ıspanakla aynı besin değerine sahip bu yeşillik vücuda olan bir çok faydasıyla birlikte içeriğindeki yararlı maddelerden dolayı da oldukça iyi bir antioksidan görevi görmektedir.