Bayramlarda hayır diyemediğimiz ikramların başında gelen şekerli gıdalar ve tatlılar sağlığımız için tehlike oluşturan gıdaların başında gelmektedir. Bu durumu en aza indirebilmek amacıyla bası tavsiyelere uyarak bu kuralları uygulamak gerekiyor. Uzmanların yaptıkları son araştırmalara göre şekerli ve hazır gıdaların tüketiminde vüzudumuza zarar veren maddelerden olan tatlandırıcıların kötü etkilerini yok etmek oldukça zor oluyor ve vücut bu maddeleri kolay kolay sindiremiyor. Bu zararlı maddelerin karaciğerde toplanarak burada kaldığını ve karaciğerde yağ olarak hapsolduğunu biliyor muydunuz? İşte tüm bu sebeplerden dolayı kan şekerini de olumsuz etkileyen şekerli gıdaları tüketirken iki defa düşünmek gerekiyor.

Şekerin kötü yanlarının yanı sıra iyi taraflarından biri olan serotonin hormonunu tetikleyerek mutluğu fazlasıyla arttırması da bu zararlı gıdanın masum tarafı olarak görülüyor. Özellikle geçici bir mutluluk yakalamamızı sağlayan bu besin vücuda sadece kötü yanlarını göstermiyor. Bu zararlı etkilerden de kurtulabilmek amacıyla bol bol su tüketmek büyük önem taşıyor. Şeker tüketmek istemiyorsanız da kuru meyvelerden şeker ihtiyacınızın giderilmesi adına faydalanabilirsiniz.